Spring naar bijdragen

Recommended Posts

Ik heb verleden week een proefrit gemaakt in de Commander, heerlijke auto en zo'n 3.0 CRD is een heerlijke motor.

Ik moet er straks eventueel lange stukken mee rijden en volgens de info van Jeep rijdt hij 1:9,3 gem..

Nou ben ik bang voor een te positieve voorstelling en dat dit verbruik vaak veel hoger is.

Wie kan mij e.a. over het verbruik van de Grand Cherokee vertellen, liefst met de 3.0 CRD motor.

De Jeep kost zoals ik hem wil 74.000 en wil voor dit bedrag niet het risico nemen 1:7 te gaan rijden!

Ga al 'diep' zat.

Had hiervoor een Disco ll ( L R)TD5, die in de automaatversie 1:10 reed.

Wie kan me er wat zinnigs overzeggen en trekt me over de streep? cool.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 103
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

welkom hier!

Ik weet eerlijk gezegd niet of je nou erg moet zitten met een verschil tussen 1:9.3 (gem.) en 1:7 als je het over zo veel geld voor een (hele mooie) auto hebt.

Als ik eerlijk mag zijn, klinkt dat nogal errug Nederlands...

Wij rijden (ook) een "gewone" Grand Cherokee met een V8. De aanschaf kost een berg en het rijden ook. Weet je van te voren.

Kan uiteraard niet in je beurs kijken, maar ik zou er voor gaan en dat verbruik voor lief nemen. Het geld verschil per maand tussen 1:9.3 en 1:7 bij 100.00km per jaar is €300 ongeveer. Op dat aanschafbedrag.... unsure.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan uiteraard niet in je beurs kijken, maar ik zou er voor gaan en dat verbruik voor lief nemen. Het geld verschil per maand tussen 1:9.3 en 1:7 bij 100.00km per jaar is €300 ongeveer. Op dat aanschafbedrag.... unsure.gif

Goeie morgen Kollee, ik verwachtte al zo'n antwoord en ik begrijp het ook.

Maar het is én én, nl én de bizarre afschrijving én het al forse verbruik én het privé-rijden én het grote aantal km wat ik rij én de steeds negatievere opinie over dergelijke auto's.

Tegenover staat een geweldige fijne. comfortabele en veilige auto met genoeg ruimte voor onze vier kinderen.

Ook is het geen geld wat ik ff heb liggen!

Tweedehands zijn ze er nog niet!

Écht een duivels dilemma dus. wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik maar enigsinds kon, ging ik er ook voor!

Bovendien denk ik niet, dat het verbruik 20% hoger zal liggen dan aangegeven. Ik denk zelfs dat je met veel snelwegkilometers en een beetje de snelheid in toom houdend, tegen de 1:10 kunt halen!

Stuur anders even een PM naar charlie, die heeft een WJ (Grand Cherokee) diesel en rijdt veel snelweg. Nu is dat wel een type ouder en een 2.7 (dacht ik), maar het geeft je wel een goede indicatie van het opgegeven en het werkelijke verbruik!

Succes met je beslissing!

Edit:

Nog even wat cijfers opgezocht...

topsnelheid191 km/hacceleratie 0-100 km/h9,0 sverbruik binnen beb. kom13,5 l/100kmverbruik buiten beb. kom9,2 l/100kmverbruik gecombineerd10,8 l/100km

De tabel wordt wat slecht leesbaar zo... maar de cijfers zijn duidelijk en buiten de kom is 1:10 dus zeker (ruim!) haalbaar. Wanneer je dus vooral afstanden rijdt, zal het allemaal erg meevallen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen Kollee, ik verwachtte al zo'n antwoord en ik begrijp het ook.

Maar het is én én, nl én de bizarre afschrijving én het al forse verbruik én het privé-rijden én het grote aantal km wat ik rij én de steeds negatievere opinie over dergelijke auto's.

Tegenover staat een geweldige fijne. comfortabele en veilige auto met genoeg ruimte voor onze vier kinderen.

Ook is het geen geld wat ik ff heb liggen!

Tweedehands zijn ze er nog niet!

Écht een duivels dilemma dus. wink.gif

Hmm zou een auto nooit NIET kopen om wat andere mensen er van vinden.

Als een auto TE begrotelijk gaat worden in het dagelijks gebruik, dan moet je het niet doen uiteraard, hoe jammer ook.

Ik denk dat het verbruik je enorm mee gaat vallen zoals 87wrangler al schreef. Veel km's is dus waarschijnlijk veel snelweg, dat heb je het zelf in de hand c.q. in de rechtervoet. Onze GC op de snelweg bij 110 - 120 km/u 1:9-10 ongeveer. In de stad met veel optrekken, wil je niet weten no.gif

Ik heb bij de introductie bij Kien in Velp in een Commander gezeten, pffff wow, ik begrijp je dilemma, geloof me yes.gif

succes met de keuzes in ieder geval!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik maar enigsinds kon, ging ik er ook voor!

.....

Ik heb vanavond weer een uurtje gereden met een zwarte Commander van de importeur.

Helemaal niets mis mee, fijne auto.

Verbruik rond 1:10, Rotterdam-Utrecht veel wind en verkeer.

Ik maak het mezelf niet makkelijk, het is een luxe-probleem, maar het is er wel één!

Bedankt voor jullie meedenken en suggesties! dry.gifwink.gifcool.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok (??)

Wat nou OK ????

Alsof iedereen in Nederland zijn auto ff cash op tafel ligt....en zeker bij aanschaf van een nieuwe!!! dry.gif

Lekker kopen dat ding!!! als ik genoeg geld zou hebben zou ik er van genieten ook!!!!

Wil wel graag nu alvast reserveren voor een rondje meerijden ?? smile.gifsmile.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik bedoel, ik hoef er geen geld voor te lenen, maar wil wel straks vier kinderen kunnen laten studeren, dus geld om te 'verspillen' hebben we niet.

Discovery3 blijft ook nog een optie. ph34r.gif

En al moest je er geld voor lenen dan gaat niemand dat wat aan en hoef je je daar ZEER zeker niet voor te schamen !!!!!!

Vind je de discovery 3 mooi?

vond het oude type niet mooi ( niet mijn soort auto ) maar vind de nieuwe echt spuuglelijk.... laugh.gif

Zou dan liever een defender of zelfs een cherokee ( grand ) rijden....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo..............zwijgen heeft lang genoeg geduurd en Dark ...chair4eg.gif

Die CRD motor Grand 3.0 heb ik in gereden.

Zucht was dat een genot. Geweldige auto.

De eigenaar reed altijd met Grands V8 maar is super tevreden met deze.

Hij maakt verschrikkelijk veel kilometers. Als ik em zie zal ik em vragen naar het verbruik.

Ik vind de afwerking van binnen helemaal niks Goedkope plastic zooi

Maar het rijd................. helemaal goed.

1 op 10 ( 10 ltr per 100 km)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...