Spring naar bijdragen

schokbrekers


Recommended Posts

hallo,

volgens de dealer moeten alle 4 mijn dempers vervangen worden omdat die van rechtsachter zweet.

die grap gaat ruim 500 euro kosten.

heb inmiddels contact gehad met B&S parts en die adviseert een ander merk shocks en inclusief plaatsing voor veel minder. de enige maar is dat die andere merken qua bevestiging iets afwijken (aldus B&S) en hoor je soms een klonk bij rijden door een kuil. maar de shocks werken veel beter dan de originele.

maar ik vraag me af, geacht forum, of in dit geval goedkoop geen duurkoop zal zijn.

wat vinden jullie?

(ik heb een GC 4,0 bouwjaar 2000)

groeten

hwp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo HWP en welkom op dit Forum!

In algemene zin; als B&S dat/een advies geeft, kun je er van uit gaan dat dit goed is.

Mijn ervaring is dat men daar van Jeeps véél meer af weet dan bij (in hele algemene zin gesproken) DE dealer.

Tis maar wat die "klonk" je waard is..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo HWP en welkom op dit Forum!

In algemene zin; als B&S dat/een advies geeft, kun je er van uit gaan dat dit goed is.

Mijn ervaring is dat men daar van Jeeps véél meer af weet dan bij (in hele algemene zin gesproken) DE dealer.

Tis maar wat die "klonk" je waard is..

yes.gif

ik zou de raad van B&S opvolgen, 'aftermarket' schokbrekers zijn vaak simpelweg beter dan de originele. Ook die ontwikkeling staat namelijk niet stil...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

yes.gif

ik zou de raad van B&S opvolgen, 'aftermarket' schokbrekers zijn vaak simpelweg beter dan de originele. Ook die ontwikkeling staat namelijk niet stil...

Lijkt me duidelijk. Ik ga B&S bellen voor een afspraak. mogen ze ook meteen grote beurt en APK doen.

Hartelijk dank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de enige maar is dat die andere merken qua bevestiging iets afwijken (aldus B&S) en hoor je soms een klonk bij rijden door een kuil.

Benieuwd waar die "klonk" door wordt veroorzaakt.

Als die "klonk" wordt veroorzaakt door maximaal inveren zijn de shocks te lang qua veerweg, en waarschijnlijk bij te vaak "klonken" binnen de kortste keren naar de haaien.

Een en ander vice versa bij uitveren.

Dus probeer even te achterhalen wat nu precies die "klonk" veroorzaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benieuwd waar die "klonk" door wordt veroorzaakt.

Als die "klonk" wordt veroorzaakt door maximaal inveren zijn de shocks te lang qua veerweg, en waarschijnlijk bij te vaak "klonken" binnen de kortste keren naar de haaien.

Een en ander vice versa bij uitveren.

Dus probeer even te achterhalen wat nu precies die "klonk" veroorzaakt.

Volgens B&S komt dat door een ruimer bevestigingsoog aan 1 kant dan de originele demper. Ze hebben geexperimenteerd met busjes, maar dat was geen succes. Men was nog bezig een andere oplossing te verzinnen. Ik moet even iets corrigeren. Die man van B&S had het niet over een klonk, maar over klapperend geluid veroorzaakt door die ruimte. En dat is toch wel iets anders. Ik vraag me intussen wel af of dat klapperen dan niet leidt tot ongewenste dingen zoals los gaan zitten of overmatige slijtage bij de bevestigingspunten. Daarom vraag ik me dus af of goedkoop geen duurkoop is. Ik heb toen gesproken over de Rancho's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet je zeker dat men dit zo bedoeld heeft?

Met wie heb je gesproken bij B&S?

Ik kan me nl. in alle eerlijkheid niet voorstellen dat men je bij B&S zou laten wegrijden met nieuwe (toch dure) shocks die klapperen omdat 1 bevestigingsoog te groot is unsure.gif

Één klapperende schokbreker word je al niet vrolijk van, laat staan 4!! Ik kan me (nogmaals) niet voorstellen dat B&S zoiets zou monteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toevallig vandaag bij de dealer geinformeerd over koni's

ze wisten me te vertellen dat ze 300,- euro gingen kosten per kant ex plaatsen

heehee schofterig....doe er 75 bij en je heb deze set huh.gif of een simpele maar een heeeeele goeie klik voor 450 euro.

of deze is ook goed wel wat stugger als ik anderen moet geloven voor 69 euro stuk,

moet je ze zelf even onder zetten, maar dat is voor een leek zelfs nog te doen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet je zeker dat men dit zo bedoeld heeft?

Met wie heb je gesproken bij B&S?

Ik kan me nl. in alle eerlijkheid niet voorstellen dat men je bij B&S zou laten wegrijden met nieuwe (toch dure) shocks die klapperen omdat 1 bevestigingsoog te groot is unsure.gif

Één klapperende schokbreker word je al niet vrolijk van, laat staan 4!! Ik kan me (nogmaals) niet voorstellen dat B&S zoiets zou monteren.

Ik heb toen gesproken met Jan Sloot van B&S. Die was er zeker van dat ondanks dat iets ruimere oog de Rancho beter presteert dan de standaarddemper, maar het licht klapperen moet je voor lief nemen. Ik laat ze toch monteren en houdt het forum op de hoogte. HWP

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb toen gesproken met Jan Sloot van B&S. Die was er zeker van dat ondanks dat iets ruimere oog de Rancho beter presteert dan de standaarddemper, maar het licht klapperen moet je voor lief nemen. Ik laat ze toch monteren en houdt het forum op de hoogte. HWP

goeie keuze, Jan weet van wanten. (en shocks)

Ik zou toch maar eens vragen of ze die 'dingen' wink.gif van beest (klikkie) niet hebben en meteen monteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Vorige week de Rancho's 5000 eronder laten zetten en 1 week mee gereden.

Ze bevallen prima. Duidelijk stugger dan de originele. Deinen en dweilen is over.

Sturen is duidelijk strakker (nauwkeuriger) en ook bij rechtuit rijdt het rustiger, want minder correcties.

Van klapperen nog niks gemerkt. Behalve bij langzaam rijden over niet al te vlak liggende straatstenen, maar dit kan ook veroorzaakt worden door het bereiken van uiterste uitschuifstand of hoe je het noemen wil. Het is voor mij niet hinderlijk. Ik heb er een hoop rijplezier voor terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...