Spring naar bijdragen

donkerbruin geluid


leXJ
 Share

Recommended Posts

Beste lui, vandaag door de keuring gekomen !!</span>

<span style="color:#FF0000">Hang de vlag uit, hoefde alleen een wielnaaf te vervangen.

Nu wil ik uit mijn inline 6 cylider iets meer decibellen halen, in ieder geval voor een jaar !

Kan ik zonder pardon de laatste demper ertussen uit halen een een pijp lassen of ga ik

dan direct over de 104 decibel heen welke wettelijk is toegestaan, als ik me niet vergis ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gewoon de grote demper net achter de kat er onderuit halen en een cherrybomb ervoor in de plaats hangen geeft een mooi geluid niet te hard en bij de keuring denken de meeste oooooh er zit een demper onder dus zal zo wel horen.

Want ik kreeg vandaag op de keuring verschillende punten van afkeur mee maar over de cherrybomb en de lier en mijn modderbanden hebben ze nix gezegd.

Dus ik kan a.s. maandag weer eens wat gaan sleutelen aan een JeeP biggrin.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelfs zonder demper is er nooit sprake van APK afkeur! De uitlaat moet gasdicht zijn. (punt)

Owja... aan het eind mag er wel een gat in zitten natuurlijk! laugh.gif

Overigens kun je met een aangepaste uitlaat wel door de politie of RVI beboet worden! Zolang het geluid binnen de perken blijft, zal dat niet snel gebeuren. Maar 't kan wel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelfs zonder demper is er nooit sprake van APK afkeur! De uitlaat moet gasdicht zijn. (punt)

Owja... aan het eind mag er wel een gat in zitten natuurlijk! laugh.gif

Overigens kun je met een aangepaste uitlaat wel door de politie of RVI beboet worden! Zolang het geluid binnen de perken blijft, zal dat niet snel gebeuren. Maar 't kan wel!

De mijne maakt nu net genoeg geluid zodat ze thuis weten dat ze de senseo aan moeten zetten als ik de straat in kom, en mijn klanten horen me ook al op de hoek van de straat aan komen, en als ik dan eenmaal bij ze binnen ben staat de koffie al op de tafel klaar smile.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

DE UITLAAT MOET IN MIJN BELEVING GASDICHT ZIJN.

BIJ MIJN WRANGLER HEB IK DE KAT VERVANGEN DOOR EEN "TESTPIPE" WELKE IK IN AMERICA GEKOCHT HEB. DEMPER IS VERVANGEN DOOR EEN CHERRYBOMB.

GELUID BLIJFT ERG BESCHAAFD, DUS IK DENK AAN HET PLAATSEN VAN EEN HEADER.

IK HEB AL JAREN EEN CORVETTE VAN 1980. DEZE IS VOORZIEN VAN 2 HEADERS EN VERVOLGENS

ZIJN HIER 3 INCH BUIZEN AANGELAST TOT AAN DE ACHTERKANT. HIJ HEEFT EEN SLEEPBOOTGELUID. NOG NOOIT PROBLEMEN MEE GEHAD ZOWEL BIJ APK ALS ONDERWEG MET POLITIE

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een cherrybomb is verkrijgbaar bij vrijwel elk bedrijf dat onderdelen voor amerikaanse auto's levert. Ik heb er laatst 1 voor m'n chevrolet gekocht bij continental cars in Jubbega. Op die van mij zaten aansluitingen voor 2 3/4 inch pijp maar die heb ik eraf geslepen en er 2 1/2 inch pijp op gelast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

95 decibel

en zo moet oom agent het meten

1. Het geluid voortgebracht door de in dienst zijnde auto's, gemeten in de omstandigheden en volgens de meetmethode voorzien in bijlage 1 van de richtlijn van de Raad van de Europese Gemeenschappen van 6 februari 1970 inzake de onderlinge aanpassing van de wetgevingen van de Lid-Staten betreffende het toegestane geluidsniveau en de uitlaatinrichting van motorvoertuigen, mag onderstaande grenzen niet overschrijden:

Categorieen Waarden uitgedrukt in dB(A) (decibel A)

1. Personenauto's, auto's voor dubbel gebruik en minibussen. 84

2. Autobussen en autocars met een hoogste toegelaten massa van niet meer dan 3.500 kg. 86

3. Voertuigen ingericht voor goederenvervoer, met een hoogste toegelaten massa van niet meer dan 3.500 kg. 86

4. Autobussen en autocars met een hoogste toegelaten massa van meer dan 3.500 kg. 91

5. Voertuigen ingericht voor goederenvervoer, met een hoogste toegelaten massa van meer dan 3.500 kg. 91

6. Autobussen en autocars met een vermogen van ten minste 200 DIN pk. 93

7. Voertuigen, ingericht voor goederenvervoer, met een vermogen van ten minste 200 DIN pk en een hoogste toegelaten massa van meer dan 12.000 kg. 93

2. Nochtans mag een geluidsmeting vlakbij het voertuig als gelijkwaardig beschouwd worden in volgende omstandigheden:

De meting wordt verricht in een omgeving zonder weerkaatsing. Indien aan deze eis niet voldaan wordt, moet de meting aangepast worden om met de weerkaatsing rekening te houden. Bovendien mag, behalve het voertuig en de operateur, zich geen enkel voorwerp bevinden binnen een straal van 5 m rond de microfoon.

Het voertuig moet staan op een nagenoeg horizontale bodem die uit hard materiaal bestaat, zoals beton, asfalt of soortgelijke bedekking. Geen enkele geluiddempende stof (hoog gewas, sneeuw, enz.) mag zich onder het voertuig of tussen het voertuig en de microfoon bevinden.

Het niveau van het omgevingsgeluid, daarbij inbegrepen het geluid veroorzaakt door de wind, moet ten minste 10 dB (A) kleiner zijn dan het toelaatbare niveau voor het voertuig.

De meting gebeurt aan het stilstaande voertuig. De motor moet warm zijn en de versnellingsbak in de nulstand geplaatst. De motor wordt als warm aangezien wanneer hij bij stationair draaien stabiel is zonder gebruik te maken van startinrichting.

Tijdens de meting moet de motor op een constant toerental blijven, dat voor benzinemotoren gelijk is aan drie-vierden van dat waarbij de motor zijn maximum vermogen ontwikkelt, en dat voor de dieselmotoren gelijk is aan het maximum toerental toegelaten door de snelheidsregulateur.

De microfoon wordt rechts van het voertuig geplaatst, hij moet gekeerd zijn naar het voertuig en moet zich in een punt rechtvoor het motorblok bevinden op een afstand van 75 cm van het zijvlak van het voertuig.

Het geluidsniveau wordt gemeten met een sonometer waarvan de meettolerantie niet groter is dan I dB (A).

Het geluid voortgebracht door een auto in bovenvermelde omstandigheden, mag niet groter zijn dan:

95 dB (A) voor voertuigen uitgerust met een benzine-motor;

100 dB (A) voor voertuigen uitgerust met een diesel-motor waarvan het maximum vermogen niet hoger is dan 200 pK (Din);

105 dB (A) voor voertuigen uitgerust met een diesel-motor waarvan het maximum vermogen groter is dan 200 pK (Din).

Een tolerantie van 1 dB (A) is toegestaan. (K.B. 9.8.71, art. 6)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ergens een of andere bel horen rammelen en ik geloof dat die bel zei 104db maximaal.

Maar bij mij met Borla Header, open Cat, en als laatste demper een Cherry bomb is het heel goed te doen kwa geluid en hoef je niet te schreeuwen om elkaar te kunnen verstaan.

En wat ik van andere hoor die de auto van buiten horen, lekker geluidje wat erin zit !!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste lui, vandaag door de keuring gekomen !!</span>

<span style="color:#FF0000">Hang de vlag uit, hoefde alleen een wielnaaf te vervangen.

Nu wil ik uit mijn inline 6 cylider iets meer decibellen halen, in ieder geval voor een jaar !

Kan ik zonder pardon de laatste demper ertussen uit halen een een pijp lassen of ga ik

dan direct over de 104 decibel heen welke wettelijk is toegestaan, als ik me niet vergis ?

heey ik heb iemand die die cherry bomb voor 30 euro heeft liggen nieuw allebei de uiteinde diameter 57 mm is dit mischien wat voor je ???

en meteen een andere vraag dieook wel belangrijk is weet iemand wat de diameter is van de pijp van een cherokee uit 92 4.0

dan kan ik er ook 1 bestellen biggrin.gif

alvast bedankt

kevin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Da's voor mij geen optie, want die heb ik meteen onder de modder zitten als ik 1x ben wezen terreinrijden.

Dus ik denk dat ik maar ga voor een snorkel, en ik vind me die dingen toch een partij lelijk.

K&N heeft een speciale hoes voor modder.... (doe je om het filter)

Oke niet voor onder water...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...