Ab Posted May 17 Report Share Posted May 17 Zo na 150.000km of veel offroad gebruik zijn ze wel aan vervanging toe. Een klusje wat prima zelf te doen is.... Demontage: (1) Breng het voertuig omhoog en ondersteun het. (2) Verwijder het wiel. (3) Verwijder de remklauwadapter, dop 22 LET OP: Laat de schijfremklauw niet losaan de remslang hangen. Voorkom schade door deze met een ty-rap of een stukje draad op te hangen. (4) Verwijder de schijfremrotor. (5) Demonteer de stekker verbinding van de wielsnelheidssensor kabel in de motorruimte. (6) Verwijder de sensor kabel uit de beugeltjes waarmee deze is vastgezet. (7) Verwijder de asmoer, dop 36. (8) Verwijder de drie bevestigingsbouten van het lager, dop E14. (9) Verwijder het lager. Op de foto is alles gedemonteerd, schoon en klaar voor montage. Het gebruikte gereedschap. Het nieuwe lager uitgepakt en naast het oude lager. Het oude was nog geen half jaar oud, en met 8000km erop al kapot. Ook hier geld, goedkoop is duurkoop! De oude was een merkloze voor nog geen 75 euro, nu geen risico genomen en voor een echt merk gekozen. 🙂 Montage: (1) Installeer de naaf/lagerconstructie op het voertuig. (2) Installeer de drie montagebouten voor de naaf. Haal de bouten aan tot 130 N·m (3) Installeer de asmoer. Draai de moer vast. 135 N·m (4) Installeer de de wielsnelheidssensor kabel. (5) Verbind de stekker van de wielsensor. (6) Plaats de schijfremrotor. (7) Installeer de schijfremklauwadapter. Draai de bouten vast. 135 N·m (8) Monteer het wiel. 120 N.m Tijdsduur: 1,5 uur Moeilijkheid: gemiddeld. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.