bramster Posted March 26 Report Share Posted March 26 Beste forumleden. Mijn naam is Bram en ik ben een yj volledig aan het restaureren, momenteel ben ik bezig met de assen, en deze wil ik " regearen", er moet een 4.88 ring en pinion in komen. Momenteel heb ik een 3.07 diff, overal wordt gezegd dat je bij een dana 35 vanaf 3.55 en hoger een andere carrier nodig hebt ivm de " deck height" ( de afstand tussen zijkant carrier en de plaat waar t kroonwiel op komt) het vreemde is nu dat mijn 3.07 carrier van de achteras al de juiste deck height heeft namelijk 1.637 inch en ik dus in theorie geen nieuwe carrier nodig heb. Ik snap er geen zak van want ik vind hier nergens wat over terug. Wie kan me helpen voordat ik onnodig een carrier bestel. In het plaatje staat duidelijk wat ik bedoel. Mvg Bram Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
REAL STRANGLER Posted March 27 Report Share Posted March 27 Bram, weet je zeker dat je nu 3.07 hebt? Ik denk het nl niet. Even tanden tellen voor de zekerheid.... Verder, heb je de nodige ervaring en gereedschappen om zelf te re-gearen? Onderschat het niet, als je alleen maar speelt met de Jeep is het misschien niet zo kritisch en kun je een eind komen met een vloeitje, een sigaar en veel Bavaria, maar als je duizenden kilometers wilt rijden met een stille en betrouwbare Jeep moet het wel zorgvuldig gebeuren. Succes, Siert. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bramster Posted March 27 Author Report Share Posted March 27 Hallo, ja ik heb zeker weten 3.07, ik heb de nodige ervaring met differentieels, alleen bij mercedes g klasses. Al stuk of 10 assen diffs afgesteld. Niet zo heel spannend. Bij jeepparts beweren ze dat alle gegevens op internet niet kloppen en dat een 3.55 up carrier een hogere deck height heeft dan 1.637 inch ( 41.48mm) dat lijkt mij sterk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OIIIIIIIO Posted March 28 Report Share Posted March 28 Mijn eerste jeep (D35c) is van 3.07 naar 4.56 gegaan MET een nieuwe / andere maat Carrier. Groeten, Ruud Ps. zeer wijze woorden van Real Strangler Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bramster Posted Friday at 07:33 PM Author Report Share Posted Friday at 07:33 PM Inmiddels is de achteras geregeard, en ik heb inderdaad mijn originele carrier kunnen gebruiken. En ik had de 3.07 overbrenging, en nu 4.88. Het kroontandwiel was origineel erg "dun" zeg maar. Eerst meten dus of je carrier de juiste hoogte al heeft voordat je een nieuwe besteld. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
michel1972 Posted 14 hours ago Report Share Posted 14 hours ago On 9/27/2024 at 9:33 PM, bramster said: Inmiddels is de achteras geregeard, en ik heb inderdaad mijn originele carrier kunnen gebruiken. En ik had de 3.07 overbrenging, en nu 4.88. Het kroontandwiel was origineel erg "dun" zeg maar. Eerst meten dus of je carrier de juiste hoogte al heeft voordat je een nieuwe besteld. Welke maat banden rij je en rij je dan op de weg of ook terrein? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bramster Posted 3 hours ago Author Report Share Posted 3 hours ago 35ers, zowel op de weg als terrein. Trekkracht vind ik belangrijk, hoge snelheid niet zo. Maar de verhouding klopt nu weer enigzins. T verlies aan trekkracht met standaard diff met 35ers is gigantisch. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.