Jump to content

Koeling probleem.

Recommended Posts

Hoi,

Na enige tijd rijden hoor ik bij optrekken en een bocht naar rechts water lopen/gorgelen ...

Dit is ineens ontstaan. Ben ermee aan de gang gegaan. Ontluchten, thermostaat vervangen, waterpomp vervangen, radiator doorgespoeld, radiatordop op expansievat vervangen maar het probleem blijft zich maar steeds voordoen.

Kachel wordt gewoon warm.

Ik zie dat de koelvloeistof in het expansievat stijgt en niet meer terugloopt het koelsysteem in tenzij ik de radiatordop eraf haal én de ontluchtingschroef losdraai.

Er zit op dat moment geen koelvloeistof in de bovenste radiatorslang en onder de ontluchtingschroef.

Ik ontlucht het koelsysteem maar na een rit kan ik weer van vooraf aan beginnen ...

Temperatuurmeter blijft net tegen middelste streep staan.

Voor zover ik kan zien geen lekkage. Hoef geen koelvloeistof bij te vullen.

Ben hier al even mee bezig maar weet het nu even niet meer ...

Het is een 3.7 V6 4x4 automaat uit 2005.

Met vriendelijke groet, 

Dick

Hoi Ab,

Zoals gezegd, hoef geen koelvloeistof bij te vullen en olie ziet er ook prima uit.

Koelvloeistof (nog) niet op uitlaatgassen gecontroleerd. 

Lekke pakking hoeft niet te betekenen dat de koelvloeistof verdwijnt, het kan ook andersom,dat er uitlaatgassen in de koelvloeistof komen. 

Vandaar mijn vraag.....

Op 22/7/2023 om 4:14 PM zei Ab:

Lekke pakking hoeft niet te betekenen dat de koelvloeistof verdwijnt, het kan ook andersom,dat er uitlaatgassen in de koelvloeistof komen. 

Vandaar mijn vraag.....

• 3 weeks later...

Was er al bang voor ...

Op zoek dan maar naar een garage die dit wil doen. Ben best wel handig maar dit lijkt me een aardig project als ik het zo bekijk.

Bedankt voor de reactie(s)