Spring naar bijdragen

Lekkage passagierskant


Recommended Posts

Hallo Jeep lovers
Aan de passagierskant van mijn Jeep Wrangler TJ vind ik af en toe water op de mat als het geregend heeft. Er schijnt iets verstopt te zijn waardoor het water naar binnen druppelt  wat waarschijnlijk te maken heeft met de verwarming. De garagehouder vroeg zich af hoe hij erbij kan komen om het probleem op te lossen. Hij had het over het stuk boven de motorkap die eraf moet om er bij te kunnen.( Zie foto waar de ruitenwissers zitten.) Klopt dit? Of is er een andere manier om dit op te lossen? Heel graag jullie reactie. Gr Nonja

E993E4A7-EAFA-438C-A6BB-26C8FA46D999.png

bewerkt door Nonja
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meestal is de ontwatering van het kachelhuis dicht-geslibt. Even deze schoonmaken en je weet het. 

Van bovenaf kan je (bijna) niets doen. Water en rommel die boven in het rooster komt, moet door het kachelhuis er weer uit.

Google maar eens op " drain hvac Jeep TJ"

http://www.wranglerforum.com/attachments/gallery/files/6/8/2/5/2/evaporator_drain_hose.jpg

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei Ab:

Meestal is de ontwatering van het kachelhuis dicht-geslibt. Even deze schoonmaken en je weet het. 

Van bovenaf kan je (bijna) niets doen. Water en rommel die boven in het rooster komt, moet door het kachelhuis er weer uit.

Google maar eens op " drain hvac Jeep TJ"

http://www.wranglerforum.com/attachments/gallery/files/6/8/2/5/2/evaporator_drain_hose.jpg

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenmiddag Ab, ik ben geweest bij de garage en hij heeft de auto op de brug gezet en aan de passagierskant ergens daar met lucht doorgespoten  Hij zei dat er een klepje vast zat. Nu ontdekte ik vanmorgen dat er toch wat water op de mat lag aan de passagierskant. Ik onder de mat voelen, ook nat (niet heel erg) maar volgens mij komt het van de zijkant naar binnen omdat het alleen aan die kant nat was . Ik zat te denken aan de rubbers van de deur? Denk jij aan iets anders? Graag jouw advies. Dank je wel.

Gr Nonja 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mat eruit en goed laten drogen. Je wilt daar geen vocht. Jeeps roesten (helaas) hard genoeg....

Leg een paar dagen een oude krant uitgespreid op de vloer en kijk of, en waar er nog vocht lekt.  Krantenpapier toont het vocht goed, en absorbeert genoeg.

Mogelijke andere plaatsen zijn de deurrubbers en waar de deuren op de softtop aansluiten en de naad bij het scharnier van de voorruit. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Ab, ik heb gister mijn auto gewassen. Ik heb je advies opgevolgd. Toen ik klaar was zag ik dat de kranten nat waren aan de zijkant van de deur. Alleen daar. Kan niet missen toch dat het de rubbers zijn van de deur. Van boven af was het droog. Als ik zo’n deurrubber bestel, kun je deze zelf bevestigen of moet de garage dit doen? 
gr Nonja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 8 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...