Spring naar bijdragen

Grand cherokee 4.7 v8 schakelt bruut


Recommended Posts

Beste Jeepers,

mijn jeep grand cherokee 4.7 v8 uit 2000 schakelt al tijden bruut. Dit is niet altijd maar wel vaak, voornamelijk zo rond de 45km ervaar je een terugslag als de automaat opschakeld.

 

nu heb ik de tcm afgelopen week vervangen voor een zogenaamde 5-speed tcm uit een jeep wj 2002, deze zijn compatible.

 

het probleem is echter alleen maar erger geworden met de nieuwe tcm…. Deze heeft een terugslag met zowel op als afschakelen rond de 25 a 30 en zo rond de 70km per uur. Wederom is het gedrag niet consequent maar wel veelvuldig aanwezig. Er zit geen verschil tussen een opgewarmde motor of koude motor. Er zit genoeg olie in de automatenbak, dus ga ervan uit dat dit het ook niet is.

 

toen ik de auto 2 jaar geleden kocht was de automatenbak net gereviseerd (door de eigenaar zelf). In het begin gebeure de terugslag zelden maar zoals beschreven wordt het alleen maar erger.

 

wat zou het kunnen zijn? Is de automaat gewoon rot en loopt ie op zn laatste beentjes? Is er nog een ander onderdeel wat ten grondslag zou kunnen liggen hieraan. 
 

alvast bedankt voor alla tips!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

geen foutcodes?

Check even onderstaande website. het kan zoiets simpels zijn als versleten checkballs, waardoor er olie lekt en het verkeerd circuit onder druk komt te staan. 

een obd reader is wel handig, hiermee kun je de divese solenoid in de bak zelf testen en eventueel tijdens het rijden kijken wat er gebeurt. 

https://gearstar.com/545rfe-transmission-specs/

je kan ook proberen om de TCM te resetten, dan gaat de elektronica opnieuw leren hoe je rijdt. even op google zoeken wat hiervoor de procedure is.

bewerkt door A.J
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...