Supernova441 Posted February 12 Report Share Posted February 12 Mijn yj slaat af als de motor nog (relatief) koud is. Als ik 10 a 15 minuten gereden heb dan slaat hij niet meer af. Ik heb Google al geraadpleegd en hier komen zeer veel mogelijke oorzaken naar voren. Iemand een idee? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ab Posted February 14 Report Share Posted February 14 Lamba sonde? Kun je de foutcodes uitlezen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supernova441 Posted February 15 Author Report Share Posted February 15 (edited) 15 uur geleden zei Ab: @Ab Lamba sonde? Kun je de foutcodes uitlezen? heb op het moment geen spullen om foutcodes uit te lezen. Wel even gekeken naar de lambda-sonde. Deze zit helemaal nergens op aangesloten en kan ook geen stekker vinden waar hij in moet. (ik ben ook de auto nog een beetje aan het ontdekken, ik heb hem namelijk net een week:P) Edited February 15 by Supernova441 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ab Posted February 15 Report Share Posted February 15 Met een beetje geluk kun je de foutcodes ook met de " contactsleutel truc" doen. En die Lambda sonde hoort wél ergens aangesloten te zijn... http://www.jeepforum.nl/topic/13683-pcm/?do=findComment&comment=174537 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supernova441 Posted February 15 Author Report Share Posted February 15 21 minuten geleden zei Ab: @Ab Met een beetje geluk kun je de foutcodes ook met de " contactsleutel truc" doen. En die Lambda sonde hoort wél ergens aangesloten te zijn... http://www.jeepforum.nl/topic/13683-pcm/?do=findComment&comment=174537 Die link is wel top. Ik ga nog zoeken waar de aansluiting is gebleven van de lambda sonde. Ik weet ook niet anders dan dat deze gewoon netjes aangesloten hoort te zitten. Heel vreemd wel dat ik de bijbehorende connectie niet kan vinden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ab Posted February 15 Report Share Posted February 15 Laat nog even weten of en welke code's je eruit krijgt. En probeer ergens een FSM (factory service manual) van jouw bouwjaar te kopen of te downloaden. De juiste informatie help enorm! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
A.J Posted February 17 Report Share Posted February 17 De yj uit 89 heeft toch een motor met carburateur? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supernova441 Posted February 17 Author Report Share Posted February 17 6 minuten geleden zei A.J: De yj uit 89 heeft toch een motor met carburateur? @A.J Ja dat klopt. Deze heeft een carburateur Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
A.J Posted February 17 Report Share Posted February 17 ik zal van het weekend eens in de haynes manual kijken. ik had ook zon motor, en waarschijnlijk is de jouwe dan ook geïmporteerd uit Californië. Op deze motoren zitten idd lambda sensor(en) voor de strengere emissie eisen. Maar hoeven niet aangesloten te zijn voor een goede loop. Met deze auto kun je ook geen foutcodes uitlezen, ik denk dat het te maken heeft met de (automatische) choke. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supernova441 Posted February 17 Author Report Share Posted February 17 31 minuten geleden zei A.J: ik zal van het weekend eens in de haynes manual kijken. ik had ook zon motor, en waarschijnlijk is de jouwe dan ook geïmporteerd uit Californië. Op deze motoren zitten idd lambda sensor(en) voor de strengere emissie eisen. Maar hoeven niet aangesloten te zijn voor een goede loop. Met deze auto kun je ook geen foutcodes uitlezen, ik denk dat het te maken heeft met de (automatische) choke. @A.J ik moet wel zeggen dat de standaard carburateur er niet meer op zit trouwens. Bij aanschaf zat er een dubbele Weber op. Misschien dat dit ook nog goede toegevoegde informatie is. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
A.J Posted February 17 Report Share Posted February 17 Als er al een weber carburateur erop zit dan heb je zeker geen last meer van de emissie rommel. Ik denk dat je het moet zoeken bij de choke. ik heb even bij weber gezocht en je kan als je een automatische choke hebt, de choke vastzetten zodat deze zo open blijft staan (alsof de motor al warm is). Je kan proberen te starten en als de motor loopt deze laten opwarmen en kijken of hij dan nog afslaat. En de vacuüm leidingen en/of de andere aansluitingen van carburateur naar motor controleren https://www.weberperformance.com.au/pub/32_36_DGV Adjustments.pdf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ab Posted February 18 Report Share Posted February 18 Ah, een carburateur, dat veranderd de zaak.... Inderdaad geen foutcodes uitlezen mogelijk, dat is alleen bij de injectie motoren. Lees je dan even in m.b.t. de Webers. Ik heb zelf ook een Weber 38 DGES met automatische choke op m'n 4,2 staan, en dat gaat prima. Je kan even checken of er spanning op de choke komt als je het contact aan zet. In de bijlage de originele handleiding voor de Weber aanpassing. 4412.pdf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supernova441 Posted May 27 Author Report Share Posted May 27 Op 18/2/2023 om 5:15 PM zei Ab: Ah, een carburateur, dat veranderd de zaak.... Inderdaad geen foutcodes uitlezen mogelijk, dat is alleen bij de injectie motoren. Lees je dan even in m.b.t. de Webers. Ik heb zelf ook een Weber 38 DGES met automatische choke op m'n 4,2 staan, en dat gaat prima. Je kan even checken of er spanning op de choke komt als je het contact aan zet. In de bijlage de originele handleiding voor de Weber aanpassing. 4412.pdf 5.32 MB · 4 downloads ik heb helaas alles even links moeten laten liggen, maar ik kan er nu weer mee aan de gang. eerder werd er gesproken over zowel een 32/36DGV en een 38DGES. hoe kan ik het verschil zien? op internet lijken ze visueel erg op elkaar en ook beide dus op degene die ik onder de kap heb liggen. ik wil de carburateur ook even goed reinigen van binnen dus er ook een nieuwe pakking set voor bestellen, maar dat werd een beetje problematisch omdat ik het verschil niet kan zien en ook nergens iets op mijn carb kan vinden waardoor ik overtuigd ben welke het is. de foto hieronder is op het moment even de enige die ik heb. alvast onwijs bedankt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ab Posted May 27 Report Share Posted May 27 Op de onderste flens van de carburateur (waarmee hij op het spruitstuk gemonteerd staat) is een typenummer ingeslagen. Bij mij stond het op de flens aan de kant van het motorblok, onder het huisje van de elektrische choke. Erg lastig te zien... Voor meer foto's van een 38er kijk je even in onderstaand album. Of je post even een foto van de bovenzijde met het luchtfilter eraf. Al geprobeerd de instelling van de carburateur naar "lean best idle" te stellen? Hier veel meer info: http://www.redlineweber.com/html/Tech/Table_of_contents.htm Succes! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supernova441 Posted May 27 Author Report Share Posted May 27 44 minuten geleden zei Ab: Op de onderste flens van de carburateur (waarmee hij op het spruitstuk gemonteerd staat) is een typenummer ingeslagen. Bij mij stond het op de flens aan de kant van het motorblok, onder het huisje van de elektrische choke. Erg lastig te zien... Voor meer foto's van een 38er kijk je even in onderstaand album. Of je post even een foto van de bovenzijde met het luchtfilter eraf. Al geprobeerd de instelling van de carburateur naar "lean best idle" te stellen? Hier veel meer info: http://www.redlineweber.com/html/Tech/Table_of_contents.htm Succes! Ik zal morgen even foto's maken van het typenummer, nog wat foto's rondom en een zonder luchtfilter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supernova441 Posted May 28 Author Report Share Posted May 28 18 uur geleden zei Ab: Op de onderste flens van de carburateur (waarmee hij op het spruitstuk gemonteerd staat) is een typenummer ingeslagen. Bij mij stond het op de flens aan de kant van het motorblok, onder het huisje van de elektrische choke. Erg lastig te zien... Voor meer foto's van een 38er kijk je even in onderstaand album. Of je post even een foto van de bovenzijde met het luchtfilter eraf. Al geprobeerd de instelling van de carburateur naar "lean best idle" te stellen? Hier veel meer info: http://www.redlineweber.com/html/Tech/Table_of_contents.htm Succes! 18 uur geleden zei Ab: Op de onderste flens van de carburateur (waarmee hij op het spruitstuk gemonteerd staat) is een typenummer ingeslagen. Bij mij stond het op de flens aan de kant van het motorblok, onder het huisje van de elektrische choke. Erg lastig te zien... Voor meer foto's van een 38er kijk je even in onderstaand album. Of je post even een foto van de bovenzijde met het luchtfilter eraf. Al geprobeerd de instelling van de carburateur naar "lean best idle" te stellen? Hier veel meer info: http://www.redlineweber.com/html/Tech/Table_of_contents.htm Succes! Ik heb wat foto's maar dat typeplaatje kon ik helaas niet zo gauw vinden. ik hoop dat je wat met deze foto's kan? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ab Posted May 28 Report Share Posted May 28 Dat is de 32/36 zo te zien. Geen nummertje ingeslagen op de montage flens? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supernova441 Posted May 29 Author Report Share Posted May 29 Ja ik heb op zich wel nummers gevonden maar dit leek meer op een onderdeelnummer dus die heb ik niet meegestuurd. Maar ik had inderdaad ook al een vermoeden van dat het een 32/36 was. Dan kan ik nu in ieder geval een revisie set bestellen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.