Jump to content

Yj slaat af bij koude motor


Recommended Posts

15 uur geleden zei Ab:

@Ab

Lamba sonde? 

Kun je de foutcodes uitlezen?

heb op het moment geen spullen om foutcodes uit te lezen. Wel even gekeken naar de lambda-sonde. Deze zit helemaal nergens op aangesloten en kan ook geen stekker vinden waar hij in moet. (ik ben ook de auto nog een beetje aan het ontdekken, ik heb hem namelijk net een week:P)

 

Edited by Supernova441
Link to comment
Share on other sites

21 minuten geleden zei Ab:

@Ab

Met een beetje geluk kun je de foutcodes ook met de " contactsleutel truc" doen. En die Lambda sonde hoort wél ergens aangesloten te zijn... 

http://www.jeepforum.nl/topic/13683-pcm/?do=findComment&comment=174537

Die link is wel top. Ik ga nog zoeken waar de aansluiting is gebleven van de lambda sonde. Ik weet ook niet anders dan dat deze gewoon netjes aangesloten hoort te zitten. Heel vreemd wel dat ik de bijbehorende connectie niet kan vinden. 

Link to comment
Share on other sites

Laat nog even weten of en welke code's je eruit krijgt.

En probeer ergens een FSM (factory service manual) van jouw bouwjaar te kopen of te downloaden. De juiste informatie help enorm!

Link to comment
Share on other sites

ik zal van het weekend eens in de haynes manual kijken. 
ik had ook zon motor, en waarschijnlijk is de jouwe dan ook geïmporteerd uit Californië. Op deze motoren zitten idd lambda sensor(en) voor de strengere emissie eisen. Maar hoeven niet aangesloten te zijn voor een goede loop. 

Met deze auto kun je ook geen foutcodes uitlezen, ik denk dat het te maken heeft met de (automatische) choke. 

Link to comment
Share on other sites

31 minuten geleden zei A.J:

ik zal van het weekend eens in de haynes manual kijken. 
ik had ook zon motor, en waarschijnlijk is de jouwe dan ook geïmporteerd uit Californië. Op deze motoren zitten idd lambda sensor(en) voor de strengere emissie eisen. Maar hoeven niet aangesloten te zijn voor een goede loop. 

Met deze auto kun je ook geen foutcodes uitlezen, ik denk dat het te maken heeft met de (automatische) choke. 

@A.J ik moet wel zeggen dat de standaard carburateur er niet meer op zit trouwens. Bij aanschaf zat er een dubbele Weber op. Misschien dat dit ook nog goede toegevoegde informatie is. 

Link to comment
Share on other sites

Als er al een weber carburateur erop zit dan heb je zeker geen last meer van de emissie rommel. Ik denk dat je het moet zoeken bij de choke. ik heb even bij weber gezocht en je kan als je een automatische choke hebt, de choke vastzetten zodat deze zo open blijft staan (alsof de motor al warm is). Je kan proberen te starten en als de motor loopt deze laten opwarmen en kijken of hij dan nog afslaat.

En de vacuüm leidingen en/of de andere aansluitingen van carburateur naar motor controleren

https://www.weberperformance.com.au/pub/32_36_DGV Adjustments.pdf 

Link to comment
Share on other sites

Ah, een carburateur, dat veranderd de zaak.... Inderdaad geen foutcodes uitlezen mogelijk, dat is alleen bij de injectie motoren.

Lees je dan even in m.b.t. de Webers. Ik heb zelf ook een Weber 38 DGES met automatische choke op m'n 4,2 staan, en dat gaat prima.

Je kan even checken of er spanning op de choke komt als je het contact aan zet. 

In de bijlage de originele handleiding voor de Weber aanpassing. 

4412.pdf

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...