Spring naar bijdragen

Yj slaat af bij koude motor


Supernova441
 Share

Recommended Posts

15 uur geleden zei Ab:

@Ab

Lamba sonde? 

Kun je de foutcodes uitlezen?

heb op het moment geen spullen om foutcodes uit te lezen. Wel even gekeken naar de lambda-sonde. Deze zit helemaal nergens op aangesloten en kan ook geen stekker vinden waar hij in moet. (ik ben ook de auto nog een beetje aan het ontdekken, ik heb hem namelijk net een week:P)

 

bewerkt door Supernova441
Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei Ab:

@Ab

Met een beetje geluk kun je de foutcodes ook met de " contactsleutel truc" doen. En die Lambda sonde hoort wél ergens aangesloten te zijn... 

http://www.jeepforum.nl/topic/13683-pcm/?do=findComment&comment=174537

Die link is wel top. Ik ga nog zoeken waar de aansluiting is gebleven van de lambda sonde. Ik weet ook niet anders dan dat deze gewoon netjes aangesloten hoort te zitten. Heel vreemd wel dat ik de bijbehorende connectie niet kan vinden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik zal van het weekend eens in de haynes manual kijken. 
ik had ook zon motor, en waarschijnlijk is de jouwe dan ook geïmporteerd uit Californië. Op deze motoren zitten idd lambda sensor(en) voor de strengere emissie eisen. Maar hoeven niet aangesloten te zijn voor een goede loop. 

Met deze auto kun je ook geen foutcodes uitlezen, ik denk dat het te maken heeft met de (automatische) choke. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

31 minuten geleden zei A.J:

ik zal van het weekend eens in de haynes manual kijken. 
ik had ook zon motor, en waarschijnlijk is de jouwe dan ook geïmporteerd uit Californië. Op deze motoren zitten idd lambda sensor(en) voor de strengere emissie eisen. Maar hoeven niet aangesloten te zijn voor een goede loop. 

Met deze auto kun je ook geen foutcodes uitlezen, ik denk dat het te maken heeft met de (automatische) choke. 

@A.J ik moet wel zeggen dat de standaard carburateur er niet meer op zit trouwens. Bij aanschaf zat er een dubbele Weber op. Misschien dat dit ook nog goede toegevoegde informatie is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als er al een weber carburateur erop zit dan heb je zeker geen last meer van de emissie rommel. Ik denk dat je het moet zoeken bij de choke. ik heb even bij weber gezocht en je kan als je een automatische choke hebt, de choke vastzetten zodat deze zo open blijft staan (alsof de motor al warm is). Je kan proberen te starten en als de motor loopt deze laten opwarmen en kijken of hij dan nog afslaat.

En de vacuüm leidingen en/of de andere aansluitingen van carburateur naar motor controleren

https://www.weberperformance.com.au/pub/32_36_DGV Adjustments.pdf 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ah, een carburateur, dat veranderd de zaak.... Inderdaad geen foutcodes uitlezen mogelijk, dat is alleen bij de injectie motoren.

Lees je dan even in m.b.t. de Webers. Ik heb zelf ook een Weber 38 DGES met automatische choke op m'n 4,2 staan, en dat gaat prima.

Je kan even checken of er spanning op de choke komt als je het contact aan zet. 

In de bijlage de originele handleiding voor de Weber aanpassing. 

4412.pdf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...
Op 18/2/2023 om 5:15 PM zei Ab:

Ah, een carburateur, dat veranderd de zaak.... Inderdaad geen foutcodes uitlezen mogelijk, dat is alleen bij de injectie motoren.

Lees je dan even in m.b.t. de Webers. Ik heb zelf ook een Weber 38 DGES met automatische choke op m'n 4,2 staan, en dat gaat prima.

Je kan even checken of er spanning op de choke komt als je het contact aan zet. 

In de bijlage de originele handleiding voor de Weber aanpassing. 

4412.pdf 5.32 MB · 4 downloads

ik heb helaas alles even links moeten laten liggen, maar ik kan er nu weer mee aan de gang. eerder werd er gesproken over zowel een 32/36DGV en een 38DGES. hoe kan ik het verschil zien? op internet lijken ze visueel erg op elkaar en ook beide dus op degene die ik onder de kap heb liggen. ik wil de carburateur ook even goed reinigen van binnen dus er ook een nieuwe pakking set voor bestellen, maar dat werd een beetje problematisch omdat ik het verschil niet kan zien en ook nergens iets op mijn carb kan vinden waardoor ik overtuigd ben welke het is. de foto hieronder is op het moment even de enige die ik heb. alvast onwijs bedankt.

IMG-20230505-WA0004.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op de onderste flens van de carburateur  (waarmee hij op het spruitstuk gemonteerd staat) is een typenummer ingeslagen. Bij mij stond het op de flens aan de kant van het motorblok, onder het huisje van de elektrische choke. Erg lastig te zien...

image.png

Voor meer foto's van een 38er kijk je even in onderstaand album.

Of je post even een foto van de bovenzijde met het luchtfilter eraf.

Al geprobeerd de instelling van de carburateur naar "lean best idle" te stellen? 

Hier veel meer info: http://www.redlineweber.com/html/Tech/Table_of_contents.htm

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

44 minuten geleden zei Ab:

Op de onderste flens van de carburateur  (waarmee hij op het spruitstuk gemonteerd staat) is een typenummer ingeslagen. Bij mij stond het op de flens aan de kant van het motorblok, onder het huisje van de elektrische choke. Erg lastig te zien...

image.png

Voor meer foto's van een 38er kijk je even in onderstaand album.

Of je post even een foto van de bovenzijde met het luchtfilter eraf.

Al geprobeerd de instelling van de carburateur naar "lean best idle" te stellen? 

Hier veel meer info: http://www.redlineweber.com/html/Tech/Table_of_contents.htm

Succes!

Ik zal morgen even foto's maken van het typenummer, nog wat foto's rondom en een zonder luchtfilter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei Ab:

Op de onderste flens van de carburateur  (waarmee hij op het spruitstuk gemonteerd staat) is een typenummer ingeslagen. Bij mij stond het op de flens aan de kant van het motorblok, onder het huisje van de elektrische choke. Erg lastig te zien...

image.png

Voor meer foto's van een 38er kijk je even in onderstaand album.

Of je post even een foto van de bovenzijde met het luchtfilter eraf.

Al geprobeerd de instelling van de carburateur naar "lean best idle" te stellen? 

Hier veel meer info: http://www.redlineweber.com/html/Tech/Table_of_contents.htm

Succes!

 

18 uur geleden zei Ab:

Op de onderste flens van de carburateur  (waarmee hij op het spruitstuk gemonteerd staat) is een typenummer ingeslagen. Bij mij stond het op de flens aan de kant van het motorblok, onder het huisje van de elektrische choke. Erg lastig te zien...

image.png

Voor meer foto's van een 38er kijk je even in onderstaand album.

Of je post even een foto van de bovenzijde met het luchtfilter eraf.

Al geprobeerd de instelling van de carburateur naar "lean best idle" te stellen? 

Hier veel meer info: http://www.redlineweber.com/html/Tech/Table_of_contents.htm

Succes!

Ik heb wat foto's maar dat typeplaatje kon ik helaas niet zo gauw vinden. ik hoop dat je wat met deze foto's kan?

IMG_20230528_150013-min.jpg

IMG_20230528_150021-min.jpg

IMG_20230528_150031-min.jpg

IMG_20230528_150035-min.jpg

IMG_20230528_150049-min.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...