Spring naar bijdragen

Jeep Hemi 2005 motor tijdens rijden uit en weer aan.


Recommended Posts

De jeep heeft weer eens wat kuren. De motor slaat meestal tijdens het rijden en bij het indrukken van het gaspedaal spontaan af en bijna direct weer aan. Dit gebeurt ook wel eens als je stilstaat of op cruisecontrol rijd, maar meestal met accelereren (zie video)

Tijdens het rijden komen er geen foutcodes naar voren. als je stilstaat komen de foutcodes P0884  en P01684 powertrain driver 5 line 4, dat betekens respetievelijk dat de TCM en PCM geen stroom hebben gekregen.

Ik krijg morgen of vrijdag een nieuwe ignition switch binnen en hoop dat hiermee het probleem is opgelost, maar als ik het verkeerd aan het zoeken ben dan hoor ik dat ook graag.

Dit probleem is ca 5000 kilometer geleden als eens voorgekomen en het is gekomen nadat de accu een keer helemaal leeg gelopen was nadat de lampen aan hadden gestaan. Maar inmiddels zit er een nieuwe accu in. Dit euvel komt voor bij rijden op benzine als op LPG

 

Tot op heden reeds uitgevoerd.

  • cps krukassensor
  • nokkenassensor
  • bougies van lztr4-11 naar champion 570 (copper core) deze tegelijk vervangen met shorties, het probleem is hierna wel erger geworden, maar ik weet dus niet of het de shorties zijn of de bougies!
  • pcv Valve vervangen en houder schoon gemaakt.
  • throttle body schoon gemaakt.
  • gasinjector en filter.
  • 15000 km terug, automaat bak revisie incl inwendig elektronica

mocht het met het vervangen van de ignition switch niet opgelost zijn dan denk ik zelf nog aan het volgende van goedkoop naar duur.

map sensor

egr klep

throttle body.

 

 

bewerkt door A.J
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks,

modificatie die het probleem veroorzaakt staat er tussen. maar ook dat het onderdeel niet op voorraad is. Maar contactslot is hopelijk morgen binnen en was ook niet te duur, dus hopen dat het overmorgen over is. Automaat is met revisie al geupdate dus dat mag geen probleem meer zijn.

image.thumb.png.7cc56b2d6c94ef67a571190d90645b05.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inmiddels het zwarte kastje achter het contactslot vervangen, maar nog steeds hetzelfde.  Wel kwam na het vervangen code P0152 naar voren (O2 sensor circuit high voltage, bank 2 sensor 1), deze was wel weer snel weg.

Volgens een egr klep gehaald en erin gezet, proefrit gemaakt. maar nog steeds kortstondig (enkel mili of tiende van seconden) uitvallen. Nu kwam er wel een nieuwe code naar voren P3535 (samen met p1684, p0884). 

daarna even naar de dodge/ram garage geweest en die heeft de computer uitgelezen het enige wat naar voren kwam was dat het waarschijnlijk de wcd module kan zijn. 

tijdens de inspectie heeft hij ook de nokkenas en krukassensor opnieuw ingeleerd (deze zijn ook vervangen), het toeval wil dat de auto voor ca 10 minuten de storing niet heeft aangegeven. Zou het dan een verkeerde krukas sensor kunnen zijn? of toch de wcd module.

image.thumb.png.2869cfc3f7ea275a4abef0eab4123b33.png

image.thumb.png.1d688572cd40bf7930e961317b4f2f2d.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik probeer idd zoveel mogelijk mopar sensoren erin te zetten, maar ze zijn niet (goed) meer te verkrijgen. 

Zojuist de orginele Motor management computer erin gezet. De vorige eigenaar had startproblemen oid en heeft een andere computer erin gezet. 

Nu blijkt, starten lopen. Code 0633, die vanaf dat ik hem aangeschaft hebt erin stond, is weg. Een proefrit gemaakt van ca 15 minuten, en geen storingen of uitvallen meer. 

Morgen even een klein stukje met de paarden trailer op pad en hopen dat vrijdag de 13e dit keer een geluksdag is!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals hierboven gezegd, gisteren op pad geweest, ca 80 km gereden zonder problemen. Vandaag naar de winkel geparkeerd, maar met wegrijden begonnen de problemen. Spontaan afslaan en niet uit zichzelf weer aan zoals die eerder deed, maar de auto moest met de sleutel gestart worden. Dit ging een keer of 3 vier door zo. totdat de motor bleef lopen. Echter de codes P0888 (transmissions relays stays of) en P0700 (TCM open circuit of faulty). De transmissie bleef in zijn 3 staan (transmissie noodloop) en ik kon wegrijden. Onderweg nog even op een parkeerplaats gestopt nog diverse ander codes uitgelezen, en toch maar even gerommeld aan de kabelboom. Vrijdag met het erin zetten van de computer heb ik dat ook gedaan aan de passagierskant aan de achterzijde van de motor. De kabel boom ligt daar op een draadeindje en je voelt ook een kuil in de draadboom. Deze heb ik vrijdag al wat omhoog getrokken en tot vanmiddag waren de problemen weg. nadat ik zojuist ook de kabelboom wat omhoog getrokken heb waren er ook geen storingen meer. Alleen bij thuiskomst de kabelboom met draaiende motor weer op het draadeindje geduwt maar geen storingslampje of iets in dien aard.

Ik ga er eerst even wat keramische isolatie ertussen leggen zodat het draadeindje er niet meer indruk en als ik wat meer tijd heb dan de kabelboom maar inspecteren.

wordt vervolgd

image.thumb.png.7fe1b8b16d848138f89786a085aeeab2.png

 

 

bewerkt door A.J
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Het probleem van het niet starten met de orginele pcm. is de WCM module. Deze met HPtuners software uitgeschakeld en sindsdien geen problemen meer.  Wel heb ik nog de oude PCM weer in de auto gezet, de WCM module softwarematig uitgeschakeld en het stekertje uit de WCM module getrokken. Het probleem van het kortstondig uitschakelen kwam weer terug, dus dat ligt niet aan de WCM. PCM weer gewisseld WCM aangesloten en geen problemen meer gehad. 

mijn voorzichtige conclusie is dat de PCM kapot is. met uitlezen nog kunnen zien dat de kilometer stand in de pcm meer dan 3 ton was. dus die heeft al een aardig boodschap gedaan. Inmiddels nog een PCM uit een 2006 model en 2008 model (helaas geen abs/esp en cruisecontrol) ingebouwd en testgereden. Ook geen uit/aan problemen. 

PS.

De motorkarakteristiek van de 2008 PCM is een stuk bruter! binnenkort de spark en VE tables maar even bestuderen en overnemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...