Spring naar bijdragen

Kabelset trekhaak JK 2015


SyBorg
 Share

Recommended Posts

Hallo mensen,

Heb onlangs een Brink trekhaak gemonteerd. Prima verder. De JK komt uit Middle East, maar heeft europese verlichting. Heb een 7-polige Jeep-specifieke kabelset (met stekkers) daarvoor van Trail-Tec aangeschaft maar dat is geen succes (zie attach). Aansluitingen een paar keer gecontroleerd, maar zie geen rare dingen. Om helemaal zeker te zijn gebruik ik een diy testsetje dat de aanhangerverlichting simuleert. Leverancier (Rameder) heeft een nieuw kastje opgestuurd maar probleem blijft hetzelfde. (Zag met JScan een mogelijkheid om kabelset in de ECU te activeren, maar dat lost ook niks op. Ik zie een paar mogelijke oorzaken:

  • De kabelset is niet de juiste,
  • Er moet een instelling worden gewijzigd (bij de dealer geweest maar volgens hen hoeft dat niet),
  • Jeep heeft een elektrisch probleem.

Zijn hier mensen die ook een trekhaak hebben gemonteerd? Zo ja, wil iemand mij dan vertellen welke set daarvoor is gebruikt?

Hoor graag van jullie

Grtz

KorConnections checked Trailtech.pdf

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee niet meer de TJ Siert, die heb ik verkocht. Daar is een JK uit 2015 voor in de plaats gekomen. Alles goed.  aangesloten maar t wil niet lukken. Wil wel een ander merk kabelset kopen, maar die dingen zijn niet echt goedkoop. Heb jij ervaring met een kabelset voor de JK?
 

grtz

Kor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ik soldeer een draad:

Richtingaanwijzer links

Richtingaanwijzer rechts

Mistlamp met een relais en 2 pinnen van de 13 polige dat als de stekker in de Jeep zit de mist op de aanhanger aan is en die van de Jeep uit

Remlicht

Achteruitrijlicht

En gelijk een geschakelde en niet geschakelde 12 volt

Massa

En klaar....geen kabelboom voor nodig, beetje draad, soldeer en krimpkous

Tekeningetje erbij 🙂

2023-01-19 21.18.02.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei SyBorg:

Hee toppie man Thnx. Maare hebben jij het dan over een wrangler met canbus? Voor zover ik begrijp zou daar nou net een probleem zijn met de xtra lampen van de aanhanger... Vandaar ook de kabelboom met kastje ertussen.

Grtz

Kor

Die van mij is 2007

Canbus ziet afgenomen vermogen of geen vermogen in een bepaalde waarde.

Bij led verlichting op de aanhanger niet altijd een probleem.

Maar ik heb ook wel eens een kastje gemaakt met meerdere relais voor de werking van een trekhaak. Als je een constante plus achterin heb is dat ook makkelijk.

Al zou je een kabel boom hebben met canbus dan moet je als nog een aanpassing doen in software.

Bij mij werkt alles zonder enige aanpassing zoals bovenstaande. Jeep JK 2007

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...