Spring naar bijdragen

Oplichter op marktplaats


RicRui
 Share

Recommended Posts

Allen, 

Ik heb in het voorjaar 2021 een Jeep Wrangler TJ uit 2000 gekocht via Marktplaats. De verkoper was ene Pascal, hij handelt in Jeep's en Jeep onderdelen, en is nog steeds actief op Marktplaats. Hij komt uit Limburg. Ik wil jullie waarschuwen geen zaken te doen met deze man. 

Uit ervaring weet ik dat er altijd iets van verborgen gebreken zijn met een auto in deze categorie. Deze wagen was ook nog eens geïmporteerd uit Duitsland dus de historie is lastiger te bepalen. Zover ik kon zien en controleren had de auto wat achterstallig onderhoud maar deze nam ik voor lief. Helaas.......nadat ik wat problemen had gekregen met remmen, de remdruk viel weg, bleken alle remleidingen totaal verrot te zijn. Oke, mijn schuld. Had ik kunnen constateren. Maar wat bleek toen de wagen op de brug stond. Dat het chassis totaal verrot was. Zelfs zo erg dat ermee rijden niet meer verantwoord was.

Het is mijn taak bij aanschaf van een auto om deze te controleren op gebreken. Maar het moedwillig maskeren van gebreken, waardoor deze niet waarneembaar zijn met het blote oog, is gewoon schandalig. Omdat ik de investering van de auto niet teniet wilde doen heb ik besloten het chassis te laten repareren. Dit heeft mij uiteindelijk 5700 euro gekost!! De gehele cabine is van het chassis gehaald om dit volledig te kunnen herstellen. Her en der waren wat plaatjes gelast, en getectyleerd,  maar ook dat was puur esthetisch. Het had geen enkele functie. 

Conclusie is dat ik ontzettend ben opgelicht. Wat ik zeg, met dit soort wagens weet je nooit helemaal de geschiedenis. Je moet het e.e.a. voor lief nemen. Maar het moedwillig maskeren van gebreken is gewoon misdadig. Uiteraard Heb ik contact gezocht met Pascal maar zodra de feiten zichtbaar werden, werd ik geblokkeerd op what's app. 

Ik overweeg nog steeds juridische stappen, ik heb dit nog in onderzoek. 

Factuur van het herstel ter inzage. 

IMG_20221021_171414_1.jpg

IMG_20221021_171418_1.jpg

IMG_20221024_085543_1.jpg

IMG_20221024_085639_1.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...