Spring naar bijdragen

Benzinemeter werkt niet meer (goed)


Recommended Posts

Na een heftig ritje over een weg die weg was bleek een rubber bus van een draagarm gebarsten. Na veel gedoe alle bussen maar door poly bussen laten vervanghen. Dat reed eens tuk relaxter.

Maar: de benzinemeter vertoonde na die rit  ook kuren: af en toe viel hij uit en later bleef hij uit. Men gaf aan dat het de benzinepomp was wat een eenheid vormt met, zeg maar, de vlotter. Dure grap zou dat worden. Dus via i-net eens opgezocht zo'n apparaat en er achter gekomen dat deze het vermoedelijk is :afbeelding.thumb.png.7651430424d6c2410378f372108d602d.png

Mijn WJ is de 4.0l van 2000 en ik zie verschillende vermeldingen met verschillende vermogens en bouwjaren (van 1998 - 2005). Zou dit de juiste pomp zijn?

Ik kan op de registartie niet zien hoeveel kW/PK mijn auto heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, mijn eerste gedachte is ....  hebben ze bij het vervangen van de draagarm bussen  niet per ongeluk iets geraakt?

Zoals je weet krijgen sommige Jeeps wel eens vaker een slecht pad voor hun kiezen, ik heb nog nooit mee gemaakt dat de vlotter daarvan kuren kreeg.

Kruip eens onder de wagen en check de bedrading .

Succes, Siert. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Siert: dat heb ik gedaan en de stekker die net nog bereikbaar is los- en weer vastgemaakt. Ook de boel een 'harde reset' (de losgehaalde polen van de accuaansluitingen tegen elkaar) gedaan maar dat resulteerde alleen in het feit dat radio weer in de code sprong (met een superlange wachttijd...). En die meter-perikelen begonnen lang na dat pad en waren er al voor de reparatie (die ver verwijderd is van de bedrading trouwens).  En ja, een Jeep moet daar tegen kunnen. Maar goed, mijn vraag was dan ook als er een nieuwe unit in moet is de getoonde dan de juiste? Ik dacht nml dat een 4.0l 'gewoon' 195 PK had en niet al die verschillende vermogens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...