Bikeking Geplaatst October 3, 2022 Rapporteren Share Geplaatst October 3, 2022 Goede dag, ik ben opzoek naar wat advies. Mijn Wrangler jk 3.6 uit 2014 met 50k op de teller geeft af en toe een melding "misfire cylinder 2" Deze melding geeft hij alleen als ik de auto start en wegrij na ongeveer 300 meter en dit gebeurt alleen als ik de koppeling intrap en uitrij bv richting het stoplicht.....en het grappige is bijna altijd op dezelfde plek. De garage heeft de bougies en de bobine vervangen maar dat heeft nog niet geholpen. Het vreemde is dat als de melding aanspringt je niets merkt aan de motor, geen vermogens verlies en houd ook niet in. De garage geeft aan dat het waarschijnlijk iets software matig is en dat ik mij geen zorgen hoef te maken, als ik het probleem opzoek op internet dan kom ik lekke koppakingen tegen en lekkende kleppen. Al goed mocht dit het geval zijn zou ik dat toch moeten merken. Mijn vraag is dan ook is het handig om een compressie test te laten uitvoeren met vriendelijke groet Willem Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
OIIIIIIIO Geplaatst October 4, 2022 Rapporteren Share Geplaatst October 4, 2022 (bewerkt) Ik kijk filmpjes van Pine Hollow Auto Diagnostics, erg leerzaam.... misschien doet iemand dit (diagnose stellen als hobby) ook hier in nederland.... Het blijft vervelend als problemen hebt met je motor.... October 4, 2022 bewerkt door OIIIIIIIO Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst October 4, 2022 Rapporteren Share Geplaatst October 4, 2022 Met een compressie test krijg je wel een beeld van eventuele lekkage, mocht deze aanwezig zijn. Maar dat verklaard niet waarom de storing meestal op de zelfde plaats (omstandigheden) ontstaat.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
SyBorg Geplaatst December 30, 2022 Rapporteren Share Geplaatst December 30, 2022 Heb zo'n zelfde probleem ook met m'n TJ gehad. Alleen zat daar 195k op. Wat ik heb gedaan: Bougies onderling verwisseld. Nope Compressie opgemeten. Uitstekend Injectoren wilde ik laten reinigen. Bleken een aantal een gescheurde mantel te hebben. Vervangen. Nee, was t ook niet. Bleek uiteindelijk de brandstofpomp te zijn die de rail niet op druk hield (terugslagklep werkte niet meer). Vervangen en toen was t over... De TJ heeft natuurlijk wel een andere motor... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.