Spring naar bijdragen

misfire Cylinder 2


Bikeking
 Share

Recommended Posts

Goede dag, ik ben opzoek naar wat advies. Mijn Wrangler jk 3.6 uit 2014 met 50k op de teller geeft af en toe een melding "misfire cylinder 2"  Deze melding geeft hij alleen als ik de auto start en wegrij na ongeveer 300 meter en dit gebeurt alleen als ik de koppeling intrap en uitrij bv richting het stoplicht.....en het grappige is bijna altijd op dezelfde plek. De garage heeft de bougies en de bobine vervangen maar dat heeft nog niet geholpen. Het vreemde is dat als de melding aanspringt je niets merkt aan de motor, geen vermogens verlies en houd ook niet in.

De garage geeft aan dat het waarschijnlijk iets software matig is en dat ik mij geen zorgen hoef te maken, als ik het probleem opzoek op internet dan kom ik lekke koppakingen tegen en lekkende kleppen. Al goed mocht dit het geval zijn zou ik dat toch moeten merken.

Mijn vraag is dan ook is het handig om een compressie test te laten uitvoeren

 

met vriendelijke groet

 

Willem

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Heb zo'n zelfde probleem ook met m'n TJ gehad. Alleen zat daar 195k op. Wat ik heb gedaan:
Bougies onderling verwisseld. Nope
Compressie opgemeten. Uitstekend
Injectoren wilde ik laten reinigen. Bleken een aantal een gescheurde mantel te hebben. Vervangen. Nee, was t ook niet.
Bleek uiteindelijk de brandstofpomp te zijn die de rail niet op druk hield (terugslagklep werkte niet meer). Vervangen en toen was t over...

De TJ heeft natuurlijk wel een andere motor...

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...