Spring naar bijdragen

Groot onderhoud Jeep


HermanQ
 Share

Recommended Posts

Dag Iedereen,

Ik heb een jeep wrangler YJ van 95 (2.5L benzine) van mijn grootvader gekregen en ben er tot nu toe super blij mee. Ik heb alleen wel ondervonden dat er jaarlijks een prijskaartje aanhangt. Om de kosten wat te minderen zou ik daarom zelf het onderhoud willen doen van de wagen.

 

Mijn vraag aan jullie:

-Wat houdt een groot onderhoud ongeveer in bij een wrangler? Is dit hetzelfde als bij andere wagens?

-Welke onderdelen en producten zou ik hiervoor nodig hebben?

 

Ik heb wat ervaring met een mgb, maar van jeep weet ik eigenlijk nog niet zoveel. 

Jullie raad wordt zeker en vast geapprecieerd.

 

Groeten,

Herman

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Herman, welkom op het forum. 

Heel simpel gezegd is groot onderhoud alle vloeistoffen en filters vervangen, diverse punten smeren en controleren van bewegende delen en controleren van de slijtage delen.

Voor uitgebreide controle-lijsten en intervals kun je het beste de FSM (Factory service manual) raadplegen... Daar staat ook de juiste vloeistoffen en hoeveelheid vermeld.

Je kan ook even je kenteken invoeren op de website  van Kroon Oil voor de juiste vloeistoffen en hoeveelheid.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...