Spring naar bijdragen

inhouden motor


rookie2
 Share

Recommended Posts

hallo forummers,

 

Sinds een paar weken houdt de motor van mijn cherokee 2.5 bouwjaar 1986 in.  Als ik een paar kilometer heb gereden zakt het toerental, en als ik het gaspedaal wat verder intrap maakt de motor wel weer meer toeren maar heb het probleem ook bij stationair draaien van de motor. motor draait onregelmatig of maakt te weinig toeren waardoor de motor afslaat.

Ik heb dit probleem een jaar geleden ook gehad, toen is de bobine vervangen en was het probleem verholpen. ik heb nu echtetr ook het probleem dat er af  en toe een luide knal uit de uitlaat komt. alsof er onverbrande benzine in de hete uitlaat terecht komt. dus ik vermoed dat er een probleem is met de ontsteking ?  ( lijkt mij overigens sterk want afgelopen winter heb ik alles vervangen, verdeelkap rotor bougies en kabels enzovoort. ) en met elektronische ontsteking valt er weinig af te stellen lijkt mij.

 

graag jullie mening dan heb ik een idee waar ik het moet zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei Ab:

Brandstofdruk goed? Weg vallende druk geeft vermogens verlies.

Injectors gecontroleerd? Deze willen soms gaan lekken

Krukas en nokkenas sensors ooit vervangen?

bedankt voor je reactie,  ik heb de brandstofdruk en injectors nog niet gecontroleerd dat kan ik eerst wel eens controleren ( nog nooit gebeurd)

of de krukas en nokkenas sensors ooit zijn vervangen weet ik niet, er zat geen onderhoudsboekje bij dus ik weet niets over het onderhoud .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...