Spring naar bijdragen

Vervangen voorste keerring en harmonische balancer / pulley / radiator / waterpomp /thermostaat


Recommended Posts

Ik heb inmiddels al heel wat klussen aan mijn Jeep gedaan in de afgelopen vijf maanden. De laatste paar grote klussen waren het vervangen van de voorste keerring op de motor. Dan moet de pulley tevens harmonische balancer er ook af. Ook lekte mijn radiator, dus die moest ook worden vervangen. En als je dan toch bezig bent ook maar gelijk de waterpomp vervangen (zaten ook wat verdachte koelmiddel spatten op) en de thermostaat.

Eerst de keerring maar. Als je bezig bent met de keerring en de pulley loop je altijd het risico dat je uitschiet met een sleutel oid en de radiator beschadig.

De pulley trekker heb ik bij HBM gekocht. Let even op de boutjes voor de pulley en de bout die je nodig hebt om de pulley op de krukas terug te zetten. Dat zijn verschillende draadsoorten.

 

Hier kun je het hele verhaal lezen:

 

https://www.team-bhp.com/forum/diy-do-yourself/184805-my-car-hobby-lot-fiddling-some-driving-too-jaguar-xjr-mercedes-w123-alfa-romeo-spider-62.html#post5345956

 

Jeroen 

 

bewerkt door JeroenDor
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • JeroenDor changed the title to Vervangen voorste keerring en harmonische balancer / pulley / radiator / waterpomp /thermostaat
  • 1 year later...

Ha Jeroen en andere jeepers,

Ik sta ook op het punt om de radiator te vervangen en je verslag over de radiator deed mij vrezen voor het ontkoppelen van de transmissielijn. Voor jou is het mosterd-na-de-maaltijd maar voor de volgende die de transmissielijn wil ontkoppelen heb ik de onderstaande video gevonden.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...