A.J Geplaatst July 12, 2022 Rapporteren Share Geplaatst July 12, 2022 (bewerkt) nog niet zo lang geleden een hemi op gas gekocht met 167000 km. Wat een verschil met een 4.0 WJ. Maar na ca 4000 te hebben gereden begon de automaat wat te bonken in 4e versnelling. Een enkele keer een storingslampje die vervolgens na een aantal keer starten weer verdween. Maar niet lang daarna, weer storing. oa melding P0734 (gear 4 incorrect ratio) en een beetje slippen. Storing gewist, maar de problemen met storing p0734 kwamen weer snel terug en het slippen werd erger. Automaat in tow mode gezet om om het probleem heen te rijden. maar niet veel later kwam ook nog een slippen in in de 3e versnelling erbij en ook storingscode p0733 en nog wat andere. na wat zoeken op internet, heb ik nieuwe input sensors, oliedruksensor en valve body solenoid block vervangen. computer gereset Maar nog steeds slippen in 3e versnelling. de olie zat n luchtje aan maar niet heel erg verbrand, wel zat er veel prut op het magneet in de carterpan. De valvebody zag er, op wat krasje op de zuigertjes na er goed uit. De speed sensors gaven met doormeten 54 ohm aan, dus die waren niet kapot! Mijn (ik ben bang een retorische) vraag is nu, wordt dit een automaat revisie? en met de revisie is het dan verstandig om ook de pomp te reviseren en de koppelomvormer te vervangen? of vergeet ik nog wat anders? July 12, 2022 bewerkt door A.J Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
A.J Geplaatst August 12, 2022 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 12, 2022 De auto weg gebracht naar autotransmission te ede en na inspectie bleekt de 3 en hoger er uit te liggen en de koppelomvormer was aan vervanging toe. Bak is compleet gereviseerd en heavy duty koppelomvormer erin en hij rijdt weer als nieuw Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.