Spring naar bijdragen

Stuurbekrachtiging vloeistof


Recommended Posts

Ik wil de vloeistof van de stuurbekrachtiging verversen. Nu staat in mijn Jeep workshop manual heel expliciet dat je geen ATF mag gebruiken.

Maar als ik via verschillende manieren zoek kom ik steeds weer uit op iets wat toch een ATF is. 

Ook op de Amerikaanse forum zie ik wat berichtjes die waarschuwen tegen het gebruik van ATF. Maar ik heb bijvoorbeeld in andere stuurbekrachtiging systemen wel gewoon ATF kunnen gebruiken.

Iemand enig idee hoe het zit?

Alvast bedankt

 

Jeroen 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 hours ago, JeroenDor said:

Ik wil de vloeistof van de stuurbekrachtiging verversen. Nu staat in mijn Jeep workshop manual heel expliciet dat je geen ATF mag gebruiken.

Maar als ik via verschillende manieren zoek kom ik steeds weer uit op iets wat toch een ATF is. 

Ook op de Amerikaanse forum zie ik wat berichtjes die waarschuwen tegen het gebruik van ATF. Maar ik heb bijvoorbeeld in andere stuurbekrachtiging systemen wel gewoon ATF kunnen gebruiken.

Iemand enig idee hoe het zit?

Alvast bedankt

 

Jeroen 

 

Ik denk dat wat er in de fabrieksmanual staat goed is.

 

bewerkt door OIIIIIIIO
Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minutes ago, REAL STRANGLER said:

Amerikanen noemen Dexron vaak ATF. Dat is nl de versnellingsbak olie van Chevrolet automaten en stuurbekrachtiging . 

Jeeps willen wat anders,  zie ook ....

https://www.kroon-oil.com/nl/#!/query:6-TNF-29/

die had ik al geprobeerd en dan krijg ik dit: https://www.kroon-oil.com/nl/catalogus/product/2492/sp-matic-4026/5221/

SP Matic 4026 is een synthetische Long Life Multi ATF, speciaal ontwikkeld voor toepassing in moderne automatische transmissies van personenwagens en bestelwagens. 

Dus een synthetisch ATF!! Weet niet of dat wel zo goed is voor een 25 jaar oude auto!

Jeroen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als het voldoet aan dezelfde of hogere specs al de originele Mopar power steering fluid ( volgens mij Chrysler MS-5931) dan kan het er gewoon in. 

De originele Mopar is zo slecht verkrijgbaar en onbetaalbaar dat iedereen een alternatief leverd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...