Jump to content

Jeep Cherokee XJ - 1988 Oldtimer


Recommended Posts

Heel mooie Cherokee XJ met de iconische Turbine aluwielen en authentiek blauw interieur te koop.

Eerste inschrijving: 01/04/1988
KM-stand: 282.200km

Locatie: Meise, België (bij Brussel)

Vraagprijs: 6.450 EURO

- Betrouwbare Renault 2.1 Turbo Diesel
- Manuele 5-versnellingsbak met 2WD High, 4WD High en 4WD Low gearing
- Achterbank met 3-puntsgordels
- Achterbank neerklapbaar en zelfs gedeeltelijk uitneembaar zonder gereedschap om een grote laadruimte te creëren.
- Trekvermogen van 750kg ongeremd en 2.000kg geremd
- Gekeurd als oldtimer personenauto, maar typeplaatje voor lichte vracht ook aanwezig.
- Bestickerd door de vorige eigenaar en aangevuld door mezef. Kan natuurlijk gewoon verwijderd worden indien gewenst. Ik vond het er wel leuk uitzien zo.

Laat u niet afschrikken door de kilometerstand. De laatste jaren is er heel wat aan gebeurd. Een overzicht (en ik vergeet ongetwijfeld nog wat):

11/2019 – 274.000km:
- Vervangen: Batterij, Alternator, Multiriemen, Luchtfilter, Buitenspiegels en Ruitenwissers
- Nieuwe banden (Yokohama Geolandar A/T)
- Motorruimte gereinigd en gespoten
- Gloeibougies en injectoren gereinigd en afgesteld
- Ruitensproeierinstallatie volledig gereinigd en afgesteld
- Oliekeerringen vooraan + wiellagers + Olie + Kruis steekassen

12/2019 – 274.500km:
- Vervangen: Thermostaat, Waterpomp, Oliekoeler, Waterleidingen (Samco)
- Olie + oliefilter vervangen
- Nieuwe radio en luidsprekers

01/2020 – 275.000km:
- Smeernippels doorgesmeerd
- Nieuwe dieselfilter

09/2020 – 279.000km:
- Vervangen: Schokdempers achteraan Onderste raamrubbers, Raammechanisme rechtsvoor
- Metalen zitpan van de bestuurderszetel hersteld, nieuwe mousse

01/2021 – 280.000km:
- Smeernippels doorgesmeerd

06/2022 – 282.000km:
- Vervangen: Olie, oliefilter en luchtfilter

Minpuntjes:
- De centrale vergrendeling werkt momenteel niet.
- Het circuit voor de airco is gedemonteerd. De aircopomp is er niet meer bij, maar als u zo eentje koopt, kan de airco weer gewoon in de auto gemonteerd worden.
- Klein lekje aan de dieselpomp in het motorcompartiment. Wordt momenteel opgevangen in een klein reservoir als tussenoplossing.
- De aanduiding van de oliedruk werkt niet. De sensor (of de kabel) heeft het dus begeven.
- Bij een koudstart heb je normaal gezien een kleine plunger die de gasklep een beetje opent. Die plunger is stuk, dus best het gaspedaal heel lichtjes indrukken bij de start om iets vlotter te draaien. Na 10-20 seconden draait de motor als een zonnetje.
- De antenne is kort waardoor de ontvangst soms iets minder is, maar er zit een nieuwe antenne bij.

Aarzel zeker niet om eens een kijkje te komen nemen of om verdere vragen te stellen.

Bieden staat vrij!

Enkele foto's: https://postimg.cc/gallery/wzjNL09

 

Edited by Yannick Demeyer
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...