Spring naar bijdragen

verwarming/airco probleem


Recommended Posts

Hi.

Ik heb een verwarmings probleem in mijn Jeep JK Wrangler 2013.

Als ik de verwarmingsknop op ± 22 gr. zet, dan wordt de cabine snel warm. Maar na een tijdje (paar min.) wordt de kachel koud en staat de airco koude lucht te blazen. Terwijl de airco uit staat.

Als ik de knop dan helemaal naar 33 gr. zet. Dan wordt ie weer snel warm.

Maar bij het lager zetten van de instelling, gaat ie automatisch weer koude lucht blazen.

Is daar iets aan te doen? Of heeft iemand daar ervaring mee?

Laat het mij weten?

Groet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Ben je er al uit? Ik heb ook iets wat daar op lijkt. Voor zover ik alles goed begrijp is het meest waarschijnlijke het motortje dat de kachelklep bedient (actuator blend door). Daar heb je er drie van en 1 mengt de hoeveelheid warme lucht via de middelste temp/AC knop. Dat motortje zit aan de bestuurderskant. Hier een uitstekende beschrijving (de beste die ik ben tegengekomen). Wat er overigens niet in staat is dat je e.e.a. moet kalibreren na installatie.

Mechanisme temperatuurregeling Wrangler JK

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit gevonden op het Amerikaanse forum, zou dus in je blenddoors kunnen zitten. 
 
Maybe check your blend doors are opening when commanded (adjusting temperature knob). It’s not uncommon for them to get stuck, break, and stop working.

YouTube your jeep and “blend door”, then sit back and get comfortable.
 
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank man. Blend door zelf is het probleem niet, die beweegt wel, overigens met een knarsend geluid. En dat klopt wel met de 2 codes die ik krijg: b11cd-00 en b11cc-00. De garage heeft onder garantie al eens een nieuwe actuator geplaatst. Ben bang dat ze t niet goed hebben gedaan en waarschijnlijk ook met een imitatie. Ga t nu zelf doen met een originele Mopar. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...