Spring naar bijdragen

Testen tussenbak?? NV242


Detlev
 Share

Recommended Posts

Goedenavond allen,

Vraag over een KJ tussenbak (NV242):

dit weekend klein beetje offroad gereden (wat paadjes in de Ardennen) en bij bijvoorbeeld keren ging 1 achterwiel spinnen in 4wd partime modus.

In deze modus zou de vooras ook tractie moeten krijgen en zou het langsdifferentieel gesloten moeten zijn. Correct? Dus zou de vooras ook tractie moeten hebben toch ondanks dat de achteras maar naar 1 wiel vermogen stuurt door het open differentieel (geen dwarssper)

Hoe kan ik testen of mijn tussenbak wel goed is en ik dus 4wd heb? heb nu het idee dat ik alleen 2wd heb?

En als ik poep praat hoor ik dat ook graag.

 

groet

Detlev

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In 4 parttime kan inderdaad één wiel voor en/of achter spinnen. Net zoals je zegt, langs-sper en geen dwars-sper. Achter kan de LS of de ESP (afhankelijk van bouwjaar) nog ingrijpen om spinnen te voorkomen.

Testen van 4wd is wat lastig, wel te doen als je even vier wielen los van de grond kan zetten. Bijvoorbeeld met assteunen of op de brug.

Kijk je uit met paadjes in de Ardennen, je zal niet de eerste zijn die daar een verbaal oploopt.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zit dan te denken aan een air locker. Dat spinnen had ik met mijn Land Rover nooit echt last van.

En die paadjes waren volgend mij allemaal openbare wegen die ook op mijn kaart stonden (gingen meestal naar een stuk weiland toe). Dus moet toch toegestaan zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Check eerst maar eens of je LS of ESP werkt voordat je aan lockers gaat denken..... Deze zouden doorspinnen van één wiel op de achteras moeten voorkomen.

Wbt. offroad in de Ardennen, gebruik de zoekfunctie maar eens. Iets onverhards pakken is al snel een overtreding. Wellicht kunnen de Belgische forumleden daar wat meer over vertellen. 

 

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei Ab:

Check eerst maar eens of je LS of ESP werkt voordat je aan lockers gaat denken..... Deze zouden doorspinnen van één wiel op de achteras moeten voorkomen.

Wbt. offroad in de Ardennen, gebruik de zoekfunctie maar eens. Iets onverhards pakken is al snel een overtreding. Wellicht kunnen de Belgische forumleden daar wat meer over vertellen. 

 

LS of ESP zit er denk ik helemaal niet op. Jeep KJ 3.7 uit 2006.

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...