Spring naar bijdragen

stationair toerental


Recommended Posts

hallo forummers,

 

kan iemand mij vertellen hoe ik het stationaire toerental van mijn cherokee kan afstellen ?

als de motor warm is maakt de motor erg weinig toeren, en slaat dan af. (erg irritant als ik voor een stoplicht\voorrangsweg sta te wachten)

Het betreft overigens een 2,5 liter uit 1986.

 

alvast bedankt

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

geen idee of de stationaire stelmotor goed werkt, ik was er van uitgegaan dat het mogelijk is om via een soort van stelschroef het toerental te regelen. ik weet het is een injectie en geen carburateur maar ik heb ooit een vw variant gehad met een injectiemotor waarbij het wel mogelijk was het toerental te regelen. (auto was wel 15 jaar ouder 😁).

 

Maar goed , ik heb inmiddels het forum even doorgespit en ik had begrepen dat het mogelijk is om in ieder geval de stelmotor schoon te maken ?  Dat wil nog wel eens helpen ?  vervangen kan altijd nog. Ik ga er van uit dat de stelmotor niet kapot is want de motor draait nog wel stationair. (alleen net te laag in toeren en dus afslaan).

 

kan iemand mij vertellen waar ik de stelmotor kan vinden ?  en kan ik simpelweg de stelmotor demonteren en schoonmaken ? of moet er nog iet aan worden gesteld ?

 

(hierbij een afbeelding van de motor)

 

alvast bedankt.

motor jeep3.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...