Spring naar bijdragen

AC verdamper en verwarmingselement vervangen


JeroenDor
 Share

Recommended Posts

Ik ben al de hele week bezig aan mijn Cherokee. Toen ik m een paar weken geleden kocht, wist ik dat de AC verdamper lek was. Voor de zekerheid nog even laten testen. En ook nog even alle elekrische circuits voor zover ik dat kan zien getest. Maar het was toch echt een lek in de verdamper.

Dus dashboard eruit. Ik heb de methode gebruikt om niet het hele dashboard los te halen, maar in feite aan de passagierskant het dashboard opzij te trekken. Daarvoor hoeft het stuur er niet al en een heleboel andere (elektriek) niet los, wel het stuur laten zakken, door twee moeren los te halen.

 

IMG_5778.thumb.jpeg.92dd67a045194c39856fe33e218f75f7.jpeg

IMG_5779.thumb.jpeg.8b7364e0f908ad9c3fc9e65f2bfe2241.jpeg

Ik ben zo’n drie dagen bezig geweest (niet continue) om alles los te halen en die complete verwarming/AC doos eruit te krijgen.

 

IMG_5782.thumb.jpeg.35ed1a3fedbddd20bfa9de0268abf507.jpeg

 

Vanochtend opengemaakt, de boel vervangen en allemaal weer geïnstalleerd. Zo te zien was het verwarmingselement nog niet zo lang geleden al vervangen, maar toen hebben ze niet de AC verdamper vervanger. Je kunt ze maar beter allebei tegelijkertijd vervangen, want dit is een forse sleutelklus. 

Ik heb ook gelijk een nieuwe droger/accumulator geïnstalleerd en natuurlijk overal nieuwe O-ringen in de AC leidingen gebruikt.

Morgen de laatste hand en dan op naar het testen en hopelijk weer opnieuw vullen van de AC!!! Duimen maar!!

 

Jeroen 

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

On 4/15/2022 at 1:24 PM, Arjanw said:

Zeker een mooie klus. Hoop dat je wat aan de How Too op het forum hebt gehad.

Jawel, zeker nuttig. Ik heb ook veel YouTube videootjes bekeken. Daar zijn een paar hele goede en uitgebreide. Ik heb ook gebruik gemaakt van een andere methode waarbij niet het hele dashboard en het stuur eraf moet. Je laat het stuur gewoon zakken door de hoogte verstelling los te maken. Met de juiste boutjes en moeren van het dashboard los, kun je het Dashboard aan de passagiers zijde opzij trekken en vervolgende de hele verwarmings/A-C doos er zo uit trekken.

Ik zal nog wel een wat uitgebreider verslag maken.

 

Jeroen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...