Spring naar bijdragen

Trekgewicht RDW op USA uitvoering JKU


ZimiS
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ja, ik weet het: mijn vraag lijkt vaker hier terug te komen😀... Maar ik wil hem hier wat concreter neerzetten:

Ik ben de gelukkige bezitter van een JKU 3.8 V6 automaat uit 2009. In (jawel!😅) USA uitvoering. Tijd voor een trekhaak. En zoals aan aantal forumleden al terecht aangaven: die trekhaak monteren is het probleem niet, de RDW wel. Het is dus een Amerikaanse uitvoering en daar doet RDW niet aan. Of ik maar even eerst een trekhaak wil monteren en naar Lelystad wil komen en (kostprijs per uur!) een test wil laten uitvoeren. Geschatte kosten tussen de €1.000 en €1.800 (exclusief de trekhaak en vervoerskosten uiteraard 🙈).

ik had dit eerder met een Chevrolet C10 uit 1972. Ook USA uitvoering. Kon via de importeur aan documenten komen waaruit RDW kon opmaken dat er dezelfde auto's op NL kenteken staan met trekgewicht. Na overleg per mail kreeg ik wel een veel lager trekgewicht, maar voor mij prima. Geen gang naar RDW voor een keuring! Kreeg netjes nieuw kentekenbewijs thuis en zelfs zonder kosten!

Dus Jeep Nederland dan maar voor degelijke papieren? Na een aantal weken nog niet vernomen en na een reminder werd ik door de plaatselijke dealer (Eindhoven) gebeld. Zij kende het probleem, maar hebben géén oplossing. Ik moest het maar even via Italië proberen. Daar netjes te woord gestaan door allervriendelijkste dame met vervelende mededeling: geen gegevens. Ik moest gewoon laten testen.☹️

Wat mis ik hier? Er zijn (zeker op dit forum!?) wel meer mensen met een trekhaak onder hetzelfde type als ik? 😲
Hoe hebben jullie dit gedaan? Ik hoor het graag!

Rocky greats, Pieter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, is vervelend. Ben er ook mee bezig met een Dodge nu, Italie kan niks doen en in NL heeft de importeur geen idee waar je het over hebt. Ging vroeger wat makkelijker bij het RDW, als je geluk had en de keurmeester had een goede bui dan nam die het op uit de USA handleiding (waar het gewoon duidelijk het trekgewicht in staat). Mag niet meer, sprak laatst een vriendelijke keurmeester die daarop is teruggefloten. Ze willen een CVO zien met het trekgewicht, maar dat kennen ze niet in USA.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei Masis:

Ja, is vervelend. Ben er ook mee bezig met een Dodge nu, Italie kan niks doen en in NL heeft de importeur geen idee waar je het over hebt. Ging vroeger wat makkelijker bij het RDW, als je geluk had en de keurmeester had een goede bui dan nam die het op uit de USA handleiding (waar het gewoon duidelijk het trekgewicht in staat). Mag niet meer, sprak laatst een vriendelijke keurmeester die daarop is teruggefloten. Ze willen een CVO zien met het trekgewicht, maar dat kennen ze niet in USA.

Zelfde erving dus, Masis! ☹️... Dan heb ik 2 jaar geleden dus nog heel veel geluk gehad met de Chevy!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei OIIIIIIIO:

Misschien kun je dit proberen, kost een postzegel....

1569247931_Screenshot2022-04-07at12_38_35.thumb.png.efaf1b679c2cda62dd1cfdf4da9afc77.png

 

Groeten,

Ruud

Wederom dank, Ruud.

Die aanvraag had ik dus al gedaan en reactie van RDW was dus dat ik gezellig een dagje naar Lelystad moest komen....😐
En op het stukje over toestemming in andere landen geeft Italië dus aan dat zij dat niet weten. Mijn hoop is dat iemand hier een US-versie van mijn uitvoering/type Wrangler heeft (of zelfs zelf de keuring heeft uit laten voeren); dan kan ik het met die papieren proberen. Kunnen we de kosten mooi delen... win-win...😃 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei REAL STRANGLER:

Maar nu even praktisch, wat gaat er mis als je gewoon een gekeurde trekhaak onder je Jeep zet?

Succes, Siert.

Goede vraag; dat heb je een trekhaak (waar zeer zeker het probleem niet in zit😊), maar nog geen trekgewicht op het kenteken. Los dat je dan in overtreding bent, ben je niet verzekerd op het moment dat er iets aan de trekhaak hangt!😥

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...