Spring naar bijdragen

Wil je ook top geluid in je Jeep TJ


Recommended Posts

Hallo Jeepers,

Toen ik 2 jaar geleden een Jeep Wrangler TJ kocht had ik in beginsel helemaal geen behoefte om het geluid uit de speakers te veranderen.
Ik genoot en geniet nog steeds van het motorgeluid en alle geluiden eromheen. Echter na enige tijd heb ik een aanpassing gedaan aan de speakers in het dashboard die.
Uit die standaard speakers komt niet echt het mooiste geluid. Maar ik heb een oplossing die:
-1- Gemakkelijk uit te voeren is.
-2- Niet duur is
-3- Een top geluid geeft

Wat heb ik gedaan.
Ik heb via Marktplaats 2 Bose Cubes "zogenaamde melkpakjes" van de tweede generatie  gekocht voor €50. Ze staan regelmatig op Marktplaats en met een beetje zoeken en wat geduld kun je ze zeker voor die prijs kopen.

Deze Bose luidsprekers passen met een zeer kleine aanpassing (lees een klein stukje metaal weghalen op de plaats waar de standaard speaker in het dashboard zit) precies op de plaats waar de standaard speaker zitten. Doordat de Bose speakers zelf al in een sterke behuizing zitten kun je ze goed vastzetten, zullen ze zeker niet snel beschadigen en niet onbelangrijk, heb je een vol geluid en geen verlies zoals de standaard speakers die aan de achterkant in het luchtledige "blazen".

Ik zal spoedig foto's toevoegen van de Bose speakers in de Jeep. 

Bose speakers.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Siert, 

Nee, ik heb geen soundbar op de rolbeugel. 
Ik heb er wel over gedacht om die te kopen. Maar vond die toch wel prijzig.
Wel heb ik een basstube achter de achterbank geplaats.
De Bose speakers alleen was overigens al een zeer goede upgrade.
En in combinatie met die basstube was het compleet.

Onderstaand de foto's van de Bose cubes in het dashboard. Ik heb de schermen er even afgehaald.
Die passen er overigens prima op en daar heb ik geen aanpassingen hoeven doorvoeren.

 

Bose_1.jpg

Bose_2.jpg

Bose_3.jpg

bewerkt door Jeep TJ - ILJ
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...