Spring naar bijdragen

Onregelmatig lopen en stotteren tijdens rijden


kenzo
 Share

Recommended Posts

Goedemorgen,

Mijn vader heeft een Jeep Wrangler YJ 4.0HO die sinds vorig jaar zeer onregelmatig loopt. Hij gaf (als ik mij goed herinner) foutcode 24 en heb (via aliexpress) een nieuwe TPS sensor gekocht.

Deze gemonteerd (afgelopen jaar) en dacht dat hij toen iets beter ging lopen maar kort daarna werd het weer erger. Sinds afgelopen zomer de Jeep gestald en vandaag weer gekeken of het probleem te verhelpen is.

 

Nu heb ik opnieuw de Jeep uitgelezen en krijg ik behalve code 12 en 55 geen meldingen. De Jeep loopt echter nog steeds enorm onregelmatig en tijdens het rijden valt deze ook willekeurig uit. (is dus niet mee te rijden).

Ik heb het geluid opgenomen (die van de uitlaat is het meest duidelijke) en vraag mij af wat dit kan zijn.
Iemand tips waar ik kan beginnen met zoeken?

PS: De geluidsfragmenten zijn van stationair draaien, ik geef bij geen enkele clip gas

Interieur.m4a Motor.m4a Uitlaat.m4a

bewerkt door kenzo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat het idd de TPS sensor is. Net de sensor uit getrokken en hij loopt direct een stuk beter stationair. Bij gas geven stottert hij wel maar dat lijkt me dan logisch.

Is GM (origineel) aan te raden of moet dit voldoende kwaliteit zijn?
B&S Autoparts: Onze Producten, TPS sensor YJ 91-95 / XJ 91-96 / ZJ 4.0 93-96 (bsautoparts.nl)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei kenzo:

Ik denk dat het idd de TPS sensor is. Net de sensor uit getrokken en hij loopt direct een stuk beter stationair. Bij gas geven stottert hij wel maar dat lijkt me dan logisch.

Is GM (origineel) aan te raden of moet dit voldoende kwaliteit zijn?
B&S Autoparts: Onze Producten, TPS sensor YJ 91-95 / XJ 91-96 / ZJ 4.0 93-96 (bsautoparts.nl)

ik zou gewoon voor mopar gaan.

heb zelf ook veel ellende gehad met niet originele sensors

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de reacties, zojuist de kabel naar de TPS sensor gemeten en nu meet ik op 2 van de 3 kabels 5v bij auto op contact.
Dat zou volgens mij al niet moeten, klopt dat?

Zou het dan toch de PCM zijn die stuk is?

De overige dingen nog niet gedaan, tot aan dit fenomeen reed hij perfect, kan vervuiling zijn maar dat gaat geleidelijker aan lijkt me

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb de kabel aangesloten en opnieuw gemeten.

Standaard meet ik 0.65v (zonder gaspedaal in te duwen), en bij induwen van gaspedaal loopt dit vloeiend op naar max 3.7v.
Dit lijkt het probleem dus niet te zijn.
 

Wat ik wel vreemd vind is als ik de TPS sensor uittrek hij direct veel vloeiender stationair loopt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...