Spring naar bijdragen

Achterklep CJ op een TJ


Ben007
 Share

Recommended Posts

Vandaag alle steunen en andere onderdelen voor de CJ achterklep op mijn TJ gespoten ,alleen de achterklep (CJ) nog spuiten,weet iemand toevallig een kleurnummer zwart .De rezervewieldrager moet wel aangepast worden, omdat de ET waarde van een TJ velg anders is als van een CJ ,waar het wiel met de flens kontakt met de drager moet deze 3 cm ve hoogd  worden  zodat de velg aanlicht ,ik heb maar 6 nieuwe gaten hoeven te boren, 4 voor de achterklepscharnieren ,en 2 voor de steun bij het linker achterlicht .

Waarom ik de achterklep verander? ik vind het ten opzichte van de CJ een ondoordachte construktie  ,als je de boodschappen  achterin heb staan en je wilt ze thuis uit de auto halen valt er zeker een tas op de grond ,flessen kapot of melk over de grond, dat was bij een CJ niet gebeurd, rezervewiel aan de kant acterruit omhoog en klaar is kees.

Waarom is daar bij de ontwikkeling van de auto niet bij stilgestaan ?

Maakt de TJ iets meer CJ waarvan ik er 3 (4) heb gehad

 

Ben

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Foto,s maak ik nog ,en wat betreft de spoorverbreder ,moet je er ook maar een hebben liggen, en welke steek gebruik je dan, en de draadeinde zijn ook niet lang genoeg dus uit de voorraad oud ijzer de juiste dikte koker ,daar een T van gelast ,draadeinde van de steun afslijpen  en van 3 bouten de juiste schroefdraad en lengte opzoeken en op de steun lassen ,klaar .

 

Ben

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...