Spring naar bijdragen

Engine swap


Daytoba
 Share

Recommended Posts

Eigenlijk een heel mooie uitdaging, maar volgens mij ook al best vaak gedaan. De bedoeling is om de hele motor/bak/tussenbak lijn te vervangen door andere spullen.

Ben nog met de plannen bezig, maar vandaag alvast een GM 4L60 automaat gekocht. Dan is het tenminste begonnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

On 2/2/2022 at 1:05 AM, Daytoba said:

Dag allen. Ik ben van plan een motor/aandrijving wissel voor de Chief te gaan uitvoeren. Maar als newbie vraag ik me even af waar je op het forum de beste aansluiting vindt dan. Zit ik hier goed of beter Offroad Performance / Motoren?

Neem aan dat het cilinderaantal onveranderd blijft en je dus ook niet naar de RDW hoeft te gaan maar als je de kans hebt probeer een motorblok te pakken te krijgen waarvan herkomst aanwezig is middels aankoopbewijs, chassisnummer en kenteken waar het blok uit vandaan komt. In Nederland weet je nooit wat er in de nabije toekomst gaat veranderen dus dek je in mocht je ineens wel bij de RDW moeten verschijnen met je Chief vanwege onze toekomstige groene visie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Michel. dank voor het meedenken.

Inderdaad een V8. Een aankoopbewijs zal nog wel lukken maar de rest zal moeilijk worden. Zal ook helemaal niet uit een Jeep zijn dus waarschijnlijk ook niet erg nuttig.

Als de RDW me bij de veter pakt en ik dingen moet gaan uitleggen zal het hier en daar best moeilijk worden. Ik kies ervoor het niet extreem te maken, naar eigen inzicht niet asociaal en verder met het risico te leven.

Het moet toch een beetje leuk blijven en dit is Nederland hè; als het niet verplicht is, is het verboden. Wie weet wat de toekomst ons brengt.

Overigens vind ik voor mezelf een veel nieuwere motor op gebied van groene visie heel verdedigbaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Precies!

Toen ik die 360 kocht heb ik dat meegenomen. Ook geïnspireerd door wat ze in de VS allemaal bouwen en omdat LPG natuurlijk super+++ brandstof is, wat sommigen ook beweren.

Daarom heb ik die 360 met de zuigers van de voorganger laten leveren en heeft ie een veel hogere compressie dan standaard. Allemaal winst voor het milieu...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of je door de kat of de hond gebeten wordt...

Het was mij te zonde een best nieuwe gasinstallatie uit te bouwen Rijden op benzine was toen natuurlijk ook al niet bepaald goedkoop met een 360. Toen heb ik m jaren geschorst en alleen nog in de vakantie uitgelaten. Heel jammer.

De echte klap kwam echter pas toen ik in de gaten kreeg dat het mij niet gelukt was op die manier de aarde van het milieuprobleem af te helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist de nieuwe automaat opgehaald. Die verdient nog geen schoonheidsprijs, toch maar eens een doekje erover trekken.

Met weinig kijk op de techniek van een automaat zit ik me af te vragen of ik m moet laten nalopen of m er zo onder zal hangen. Nu heb ik enkel de toezegging van de verkoper dat'ie uit een goed rijdende auto is.

En de torque convertor idem, maar daar is nakijken lastig denk ik en wordt het dan al gauw een gereviseerde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoiezo olie en filter vervangen en de rembanden stellen voor montage.

Verder geen lekkage aan buitenzijde of de shifters of bij de koppel omvormer?

De keerringen kun je meestal eenvoudig van de buitenzijde af vervangen. 

De olie die eruit komt ziet er goed uit? Geen vreemde verontreiniging op het filter?

Dan zou ik m monteren en de verkoper op z'n blauwe ogen geloven. Wil je het zekere voor het onzekere breng m dan weg voor controle. 

Of je pakt de rebuild manual erbij en je doet het zelf....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Ab changed the title to Engine swap
  • 2 weeks later...

Ha die Ab, dank je voor de reacties. Ik ben zelf traag zie ik, de laatste hobbytijd vooral aan de hefbrug besteed die in aanbouw is. Komt nogal wat meer bij kijken dan eerder gedacht. Maar das standaard natuurlijk.

De automaat is een 4L60E uit een 4x4 Chevy Astro. Dees zou moeten kunnen paren met de motor en met de tussenbak die ik koos (maar nog niet heb dus), als ik goed ben voorgelicht, fingers crossed. Aan die motor hangt origineel ook een 60E.

Olie en intern ziet alles er goed uit. Nergens vreemde lekkages ook.

Olie en filter vervangen stonden op het lijstje, de keerringen ook, als die tenminste inderdaad goed te doen zijn. De rembanden stellen is een goeie, had ik nog niet aan gedacht, daar moet ik dan nog wat info over zien te vinden.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...