Spring naar bijdragen

Alarm Eagle Jeep WJ


Recommended Posts

Goedemiddag allen,

Mijn naam is Ron en ik ben in het bezit van een Grand Cherokee 4,7L uit 1999. (met Prins VSI LPG systeem)

Ik heb eigenlijk al jaren een probleem dat mijn accu snel versleten is. Ik had al eens mijn stroomverbruik in ruststand gemeten en dacht dat destijds ongeveer 100mA was.
Echter heb ik pas nogmaals gemeten, en ik meette nu ongeveer 185mA. (veel te veel dus) Normaal zou dit volgens het werkplaatshandboek max. 35mA mogen zijn (exclusief LPG systeem en door dealer achteraf ingebouwd Eagle alarm systeem)

Ik wil het stroomverbruik van het extra alarmsysteem ook eens nameten, en eventueel dit extra systeem verwijderen.
Mijn vraag is of iemand hiervan een schema heeft, of wellicht tips.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welko Ron!

Als je tioch al aan het meten bent geslagen, de ampere meter ertussen en zekering één voor één eruit pakken en kijken waar die verbruiker zit. Ook alles van de auto (zekeringen/relais-kast in motorruimte en zekeringenkast binnen) meenemen. Het kan ook zomaar in de Jeep zitten en niet in het lpg of alarmsysteem. Zo weet je precies waar je rustverbruik zit.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Hoi Ab en Masis,

Allereerst mijn excuses voor deze late reactie.

Ik wist helemaal niet dat er al al reacties waren. Ik was in de veronderstelling dat ik daarvan automatisch een mail zou krijgen, maar dit bleek niet zo te zijn. (ik zie nu pas dat je dat zelf per bericht zelf aan moet zetten)

Inmiddels heb ik nog wat meer gemeten. (moest even op wat warmer weer wachten)

Het bleek dat ik toch nog wat langer moest wachten, voordat de TCM in ruststand gaat. (ongeveer 3 minuten, als je de auto vergrendeld, en anders ongeveer 10 minuten)

Het stroomverbruik tijdens testen kon ik alleen meten als ik de auto niet vergrendel (anders gaat het alarm af, als ik in de auto zit en beweeg)
Ik zal het later nog eens een keer meten met vergrendeling en alarm geactiveerd. (maar ik dacht dat ik dat al eens gedaan had, en dat het niets scheelde)

Het stroomverbruik is dan 117 mA. De LPG computer blijkt 53 mA te verbruiken in rust. Verder heb ik nog 29 mA verbruik gemeten op zekering 8 (zekeringen kast onder de motorkap), waar volgens het schema geen verbruik op zou mogen zitten, als het contact uit staat. Ik heb het vermoeden dat hier dus ergens de voeding van het Eagle alarm op zit.

Al met al lijkt er dus met de auto zelf niets aan de hand. (117-53-29=35 mA, wat dus nog normaal zou zijn)
Echter alles bij elkaar is dus wel wat veel als de auto niet veel wordt gebruikt, waardoor de accu's toch snel stuk kunnen gaan. (een startaccu mag je maar maximaal 20% ontladen)

Als ik dus het extra Eagle alarm zou kunnen uitbouwen, scheelt dat natuurlijk alweer iets.

Heeft dus iemand van jullie hiervan een schema of tips voor het uitbouwen. Is het misschien mogelijk om gewoon het alarm kastje los te koppelen met de connectors, en dat alles dan gewoon weer werkt zonder dat extra alarm? (volgens mij is dit destijds alleen maar bijgebouwd als aanvulling op het fabrieksalarm, omdat daar geen helling-detectie en ultrasoon sensoren op zaten)
Ik weet echter niet of er ook nog beveiligingen in zitten, die al aanwezig waren, en nu dus dubbel zijn. (en waarschijnlijk ook een koppeling met het fabrieksalarm voor activering en de-activering)

Een schema en/of tips zijn dus zeer welkom.

Alvast bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 weeks later...

Inmiddels opgelost. Ik had de fabrikant gebeld van het Eagle alarm (Autonorm B.V.)
Ik kreeg een zeer behulpzame man, die mij wat info stuurde over het speciaal voor Jeep ontwikkelde alarm.
Hiermee heb ik het uit kunnen bouwen, zonder alle draden stuk voor stuk te moeten volgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 17/1/2022 om 9:08 PM zei Ab:

Welko Ron!

Als je tioch al aan het meten bent geslagen, de ampere meter ertussen en zekering één voor één eruit pakken en kijken waar die verbruiker zit. Ook alles van de auto (zekeringen/relais-kast in motorruimte en zekeringenkast binnen) meenemen. Het kan ook zomaar in de Jeep zitten en niet in het lpg of alarmsysteem. Zo weet je precies waar je rustverbruik zit.

Succes!

Opgelost! (zie topic)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 29/4/2022 om 9:02 PM zei 99GCWJ4.7:

Inmiddels opgelost. Ik had de fabrikant gebeld van het Eagle alarm (Autonorm B.V.)
Ik kreeg een zeer behulpzame man, die mij wat info stuurde over het speciaal voor Jeep ontwikkelde alarm.
Hiermee heb ik het uit kunnen bouwen, zonder alle draden stuk voor stuk te moeten volgen.

Heb ook nog een firmware update laten doen van mijn LPG computer. Hierdoor kreeg ik een parameter erbij, waarmee ik kon kiezen op welke brandstof hij moet beginnen na stroomuitval. Hierdoor heb ik nu een relais kunnen plaatsen, waarmee ik alle stroom van de LPG installatie afhaal, als het contact uit staat.

Ik zit nu op ongeveer 31 mA, wat onder het voorgeschreven maximum van 35 mA zit volgen het werkplaats manual.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
Op 29/4/2022 om 9:02 PM zei 99GCWJ4.7:

Inmiddels opgelost. Ik had de fabrikant gebeld van het Eagle alarm (Autonorm B.V.)
Ik kreeg een zeer behulpzame man, die mij wat info stuurde over het speciaal voor Jeep ontwikkelde alarm.
Hiermee heb ik het uit kunnen bouwen, zonder alle draden stuk voor stuk te moeten volgen.


Dag,

kun je de info die je toegestuurd werd delen?

ik heb ook een eagle alarm en wil er van af.

groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...