Spring naar bijdragen

Cherokee KJ 2006 off road aanpassingen


Detlev
 Share

Recommended Posts

Goedemiddag!

Ik ben Detlev en heb recent een Jeep Cherokee KJ 3.7 gekocht bjr 2006.

Staat als youngtimer op mijn bedrijf maar wil deze ook graag gebruiken voor (licht) offroad werk. Dit vroeger ook veel gedaan toen ik een Discovery had.

Waar moet ik rekening mee houden (ook voor onderhoud) en wat voor aanpassingen kunnen jullie aanraden?

Ik denk zelf aan:

AT banden (maar welk merk en welke maat?)

Verhoging 2 inch

Lier (maar het liefste zonder stalen lierbumper

Diff guards/sump guards (geen idee of dit kan of moet bij een KJ)

Extra licht aan de voorzijde

Alle info van harte welkom!

 

grt

Detlev

20220111_123356.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Detlev!

Voor onderhoud is een FSM van jou bouwjaar erg handig. Daar staat alles in m.b.t onderhoud en reparaties.

AT banden kan ik je die van BFGoodrich aanraden. Niet goedkoop, maar fijne wegligging en tractie.

Verhoging kan eenvoudig d.m.v. verenlift of spacers tot 2inch, daar boven wordt het serieus aanpassen.

Iets grotere banden als standaard past  maar net met 2inch lift, groter wordt plastic verwijderen en/of meer lift.

Lier kan achter de bumper met een "hidden winch" bevestiging.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

19 hours ago, Detlev said:

Dank.

Ik denk dan aan 245/70 Goodrich AT met een 2 inch lift kit (van jeepparts.nl???)

alleen nog even kijken voor velgen. Standaard is ET 42 denk ik maar een lagere ET waarde komt de band iets meer naar buiten. Wat is dan een goede ET?

235 is standaard breedte, met 245 ben je net iets breder. Ik moet zeggen dat dat offroad niet veel verschil maakt. Net als met ET waarde, is puur voor de looks... Ook weer afhankelijk van voor welk merk/ type velg je gaat of je een ET kan kiezen die je past.

Als ik er aan denk zal ik morgen een foto maken van onze set banden.

Jeepparts heeft diverse kits voor de KJ, spacers en veren-sets.  Of je kijkt even op MP   https://link.marktplaats.nl/m1773391580

En nog een plaatje van een ""hidden winch" .... ook verkrijgbaar via MP.

IMG_20211024_130205_0.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Schokdempers vervangen als ze nog goed zijn is niet nodig bij een 2inch lift. Als je nu al niet tevreden bent met de demping en het weggedrag is het het overwegen waard. Je zou dan ook voor andere merk of kwaliteit kunnen gaan, b.v. Billstein of O.M.E.

Die lier is niet op mijn auto, maar van een JCN marshal. Hij heeft er een 10000lbs lier op gemonteerd. De lierplaat komt bij Aparts vandaan.

Nog een paar foto's gemaakt vandaag. Van boven naar beneden;

BFG AT, 2inch lift met spacers, op standaard velg.

Goodyear Wrangler AT, niet verhoogd, op standaard velg.

Cooper Discoverer AT3, 2inch veren lift, op standaard velg.

Alle banden zijn 235/70R16

IMG_20220115_101421_9.jpg

IMG_20220115_101511_1.jpg

IMG_20220115_150227_3.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is inderdaad zo. Bij die KJ zaten ze er al op, dus maar zo gelaten.... Bij spacers blijft de veerweg gelijk, bij lift met veren wordt ook de veerweg 2 inch groter. Het is maar net waar je voorkeur en gebruik ligt. De prijzen liggen ook nogal uit één, rond de 150 voor spacers en ruim het dubbele voor veren.

Ik vindt persoonlijk die met de verenlift het lekkerste rijden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...
  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...