Spring naar bijdragen

Motorolie en tikkende kleppen


rookie2
 Share

Recommended Posts

Om hier even op in te haken, en geen nieuw topic aan te maken. Ik heb met mijn  xj 2.5 bouwjaar 1986 precies hetzelfde probleem.

Een tikkend geluid in de motor (sinds kort) en een gierend geluid bij het wegrijden.  Het gierende geluid is waarschijnlijk de V snaar, kwestie van iets strakker spannen en het is alleen bij het wegrijden dus daar maak ik mij niet zo druk om. De tik is in de motor is een ander verhaal. Ik vermoed dat de kleppen gesteld moeten worden maar als ik dit topic zo lees kan het dus ook aan de olie liggen ?

( ik begrijp dat een XJ hydraulische klepstoters heeft ?)  ik heb mijn XJ nu bijna een jaar, en was van plan om de auto een kleine onderhoudsbeurt te geven want ik heb de auto gekocht zonder onderhoudsboekje dus de olie\filter bougies zullen wel een keer vervangen moeten worden. (geen idee wanneer het voor het laatst is gebeurd) ook loopt de motor sinds kort bij stationair toerental onregelmatig dus het is misschien ook verstandig om de verdelerkap te vervangen ? de olie wil ik sowieso vervangen want ik rij voornamelijk korte afstanden dus de olie wordt niet goed warm. Ik vermoed dan ook dat de olie te dik\stroperig is geworden waardoor mogelijk de hydraulische klepstoters ook niet goed werken ? graag jullie bevindingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Ab changed the title to Motorolie en tikkende kleppen

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...