Spring naar bijdragen

Trilling tussen 40km/h -- 90km/h


keesg
 Share

Recommended Posts

Ik had al een tijdje last van trillingen in de auto (KJ 2006). Deze begonnen bij de 40 en hielden aan tot de 80 a 90. De trilling werden de afgelopen weken steeds erger. Het was een hoog frequente trilling dus geen onbalans in de wielen. Bij een beetje fanatiek optrekken was de trilling ook erger dan wanneer je dat doet met een zacht voetje.

Daarom de auto maar eens op de brug gezet om eens te kijken. Op de kruisjes zat geen speling. Op advies het achterste rubber van de bak eens gecontroleerd, zat ook geen beweging op. Op enig moment viel me wel op dat de twee rubbers in de bovenste draagarm niet zo best meer waren. Twee nieuwe rubbers besteld. Gister deze vervangen. Dit is niet zo'n dramatische klus is in een uur of 3 te doen. Op Youtube staan diverse filmpje hoe je dat A frame eronder uit krijgt. In tegenstelling tot de filmpjes haal ik niet de pen van de kogelkop uit zijn steun maar ik demonteer de hele steun van het diff. Voor het vervangen van de bussen is een pers wel aan te raden.

Vandaag een testritje gemaakt, wat schetst mijn verbazing, de trillingen zijn weg. Conclusie slechte rubbers veroorzaken ook trillingen in de auto. De ouder rubbers waren echt wel slecht je kon de binnenbus met de hand bewegen, bij de nieuwe bussen was er geen beweging in te krijgen.

Doe er je voordeel mee.

bewerkt door keesg
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...