Spring naar bijdragen

Motorolie /oliefilter en tikkende kleppen


Ben007
 Share

Recommended Posts

Even een vraagje ,ik heb de olie ververst ,en een nieuw oliefilter geplaatst, zover zo goed , nu heeft de auto een koude nacht buiten gestaan  ,en toen ik hem startte tikken de kleppen voor ongeveer 30 seconde .

De olie die ik nog had ,10W40heb ik gebruikt en een MAN oliefilter  volgens de leverancier ,kan dat de oorzaak zijn ,hij heeft het tot nu toe niet gedaan .

Dan heb ik nog een gillend/krijsend geluid wat meestal ,maar zelden ,na het starten optreed ,eerst dacht ik de kachelmotor, toen heb ik de multi riem vervangen, het leek toen weg ,maar het is er weer ,stuurbekrachtegins pomp is het niet (?)want daar merk ik niets aan ,en de airco staat uit ,het heeft volgens mij invloed als het vochtig is omdat hij het vandaag weer deed toen ik de auto gewassen had.

Wie o Wie weet het ,vooral de laatste vraag ,hij valt onder de categorie krijgen we een witte kerst.

Ben

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het oliefilter wat ik gebruikt heb is W920/21 en ja, ik heb minerale olie gebruikt ,10W40 in plaats van 10W30 dat ga ik veranderen.

En wat betreft het lawaai ,de spanrollen voelde goed aan toen ik de riem vervangen heb ,kan zijn dat ze onder belasting soms lawaai maken ,zo blijf je bezig.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...