Spring naar bijdragen

instellen alarm


Recommended Posts

Ik heb een WJ 4.7HO Overland 2004. Het alarm en startblokkering werkt gewoon via de AB. Bij mijn vorige auto's kon ik het alarm ook aan de binnenkant uitschakelen met het deurslot, maar dat kan bij deze niet. Kan ik dat instellen? Ik ben bang dat als de batterij van de AB een keer leeg is, dat ik dan de hele auto niet meer kan starten. Overigens heb ik dat kleine sleutelhangertje waarmee je links onder het stuur het alarm kan resetten niet. Heb ik dat nodig?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Zeeelf:

Maar de belangrijkste vraag is nog steeds of ik het uitschakelen ook gewoon kan instellen via de deurvergrendeling. Er zal toch wel een manier zijn om dat soort instellingen te veranderen? 


Nee, uitschakelen via het deurslot gaat niet. En sleutelhanger is gecodeerd, je kunt ze niet zomaar van een andere wagen gebruiken, dan had het alarm geen zin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jammer. De tijd tussen auto ontgrendelen en het starten van de motor is bij mij vrijwel altijd te lang. Dus als ik wil starten moet ik bijna altijd weer opnieuw ontgrendelen. En aangezien dat ontgrendelen met de sleutel nooit vlekkeloos gaat, is het een enorme ergernis. Ik hou van mijn jeep, maar de startblokkering mag van mij gestolen worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zijn de batterijen wel goed van de afstandsbediening? Originele afstandsbedieningen van de oudere XJ's en ZJ's willen weleens moeizaam gaan, maar vanaf de WJ/KJ is dat een stuk beter. Dat opnieuw ontgrendelen went met de tijd, anders kun je altijd nog de startonderbreking weg laten halen. Je hebt er nu een dubbele op, in de grijze sleutel zit ook een chip voor de originele startonderbreking.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De batterijen heb ik al een paar keer vervangen, en ik heb in het verleden zelfs wat geexperimenteerd met andere batterijen. Maar tot nu toe was de afstandbediening van al mijn grand cherokees (ik rij nu in de derde WJ) altijd vreselijk slecht. Bij de eerste twee was opnieuw ontgrendelen nooit een probleem omdat het met de deurvergrendeling heel simpel kon. Maar deze (dit is zo ongeveer de laatste die in 2004 geproduceerd is, kenteken is van 2005) kan het niet met de deurvergrendeling. Dus nu moet ik telkens de sleutel weer uit het slot halen om met de afstandbediening te ontgrendelen. In het slot gaat lastig, omdat hij het op die plek nog slechter doet. Als ik hem voor of boven het stuur houdt werkt hij het beste.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...