Jump to content

deathwhobble makes me crazy


Recommended Posts

Oke ik heb nu ongeveer alles gedaan om die vreselijk irritante deathwhobble aan te pakken maar ik kom er niet uit. 

Rond de 60-80 km/uur een oneffenheid raken en de auto begint te schudden. Moet dan vrijwel stoppen om em tot rust te krijgen en dan kan ik weer verder. Begint nu toch wel wat te link te worden.

 

setup:

2 inch lift (poormans liftkit)

rest is stock

 

vervangen:

trackbar voor dikke verstelbare (JKS achter, Rough Country voor met drop bracket)

draagarmen voor vervangen inclusief bushings aszijde

nieuwe wiellagers

nieuwe fuseekogels

nieuwe stuurdemper

nieuwe spoorstangen

nieuw stuurhuis

nieuwe stabilisatorstang + rubbers

nieuwe shocks (RS55239)

banden 1 1/2 jr oud (Toyo Open Country A/T plus 225/70R16 103 H)

 

nagekeken:

uitlijning (toespoor 0 graden, naloop 7gr30) 

speling

torquespecs

 

Het enige wat mij opvalt is dat de stelbout voor de naloop sterk verschillend afgesteld moesten worden om tot dezelfde naloop te komen... Of dit dat niet ongewoon?

Wie heeft er nog een idee wat ik gemist kan hebben?

Edited by rado
Link to comment
Share on other sites

11 uur geleden zei REAL STRANGLER:

Daar gaan we....

Wat is je normale banden druk? Heb je de banden opnieuw laten balanceren? Heb je voor- en achterwielen al uitgewisseld? 

Verder vind ik 0 toespoor te weinig en meer dan 7 naloop teveel. 

Wat bedoel je met naloop stelbouten? Foto?

Succes,  Siert. 

dank voor de snelle reactie Siert!
 

Ik heb alle banden laten balanceren en gecontroleerd op hoogteslag. Alle banden ook gekruisd gewisseld. Zijn nu perfect. Spanning op 2.5 bar.

ik had gelezen dat bij enige lift deze alignment settings gewenst zijn  heb ik btw net laten doen dus dw was er al voor de alignment zoals nu genoemd  

de stelbouten waar ik het over heb zijn de asymmetrische bouten aan de aszijde van de onderste draagarmen  

 

 

A740D6FC-B834-49A4-918D-7823E765CE04.jpeg

Link to comment
Share on other sites

O ja dit zijn de foto van de bouten vd onderste draagarmen

links:

E310C571-7E8D-40FD-97D3-F3CB4832DDC4.thumb.jpeg.1ce068fefbdf1978e9deaa0f98750fc1.jpeg

rechts:

D8313999-E9B4-4CAB-A549-63654DEBE0F0.thumb.jpeg.9c67c2056d12ea8fe1ee124ac9b8bdf6.jpeg

Je zou haast zeggen dat als ze zo verschillend afgesteld moeten worden om tot gelijk caster te komen er dus een links rechts verschil is qua draagarmlengte. Of zie ik dat fout? Rubbers zijn allemaal nieuw. 

Link to comment
Share on other sites

Oke DW far from gone. Heb de gesuggereerde aanpassingen gedaan. Ik moet toch iets erg over het hoofd zien. Vandaah bij nemen flauwe bocht naar links. Licht remmen endaar ging ie weer. Bizar echt. Tijd voor meten?

Link to comment
Share on other sites

kunnen jullie mij aangeven wat precies te meten? ga ik donderdag ff mee aan de slag. 

draagarmen niet zo lang geleden vervangen maar toch maar ff checken op spelijg. auto in de P en iemand de auto voor en achteruit laten duwen en naar de bevestigingsplaatsen van de draagarmen kijken. toch? 

Link to comment
Share on other sites

Bijna goed. Motor starten, voet op de rem, de bestuurder draait rustig aan het stuur, cm of 10, 15 vanuit de middenstand naar links en rechts.

Ondertussen ligt de baas , jij dus, voor onder de auto en pak je elke link , rubber, bus en bout stuk voor stuk beet op zoek naar speling. Je vingers voelen meer dan je ogen zien.Neem je tijd en kijk vooral naar trackbar relocator,  stuurhuisbouten en pitmanarm. 

Succes, Siert. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...