Spring naar bijdragen

Hallo…


FrankNL
 Share

Recommended Posts

Nieuw hier, of eigelijk niet nieuw maar nu met een naam….en een Jeep. Het forum afgelopen maanden regelmatig bezocht om op de hoogte te geraken van Wrangler gerelateerde zaken. Mijn dank aan alle contributies, heeft mij goed geholpen. 
Vorige maand knoop doorgehakt en Wrangler uit 2007 gekocht, diesel, niet te veel km en erg netjes. Auto gekocht in Spanje en word ook daar gebruikt. Paar kleine projectjes voor deze winter; installeren nieuwe middenconsole daar de huidige beschadigd is door onhandige inbouw van radio, installeren nieuwe radio, installeren en aansluiten achteruitrijcamera. De info mbt deze zaken reeds gevonden op het forum. Ter afsluiting plaatje….ooh en voor ik het vergeet…wat een top beleving, kan niet wachten op een off road uitdaging !

 

1A970F9A-6185-43AB-8B36-6A1B295149A0.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks Bob,

De Spaanse off road mogelijkheden moeten we nog gaan onderzoeken, wellicht zijn er op het forum ervaringen of reeds topics.

Vwb het aankopen...het is beetje gelijk als in NL, Spaanse websites met zowel garagebedrijven als particulieren bieden aan. Aanbod niet megagroot en omdat mijn ega graag een rode wilde was het aanbod direct al erg beperkt. Als het tegenzit moet je dus een flink stukje rijden om de diverse mogelijkheden te gaan bekijken.... Mbt de uitvoering worden er daar weinig 4L aangeboden, hoofdzakelijk 2.5L en CRD's. Ik had niet echt voorkeur maar de "rode"  die we vonden was een diesel netjes en slechts 90k km. (Wegenbelasting voor (diesels) in Spanje is aanzienlijk prettiger dan in NL). Of het echt een goede is zal de tijd moeten uitwijzen, heb er naar gekeken met wat tips van het forum maar blijft uiteraard een mechanisch iets. Wat wel positief was is dat er 1 jaar garantie op be motor en de bak werd gegeven...

Tot zover, greetz Frank  

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

IK rij zelf een 2.8 diesel en weinig problemen. 

Tip is wel olie en olie filter tijdig vervangen. Zelf doe ik dat elke 12500 km.

Verder de distributie na 100K doen en niet vergeten dan gelijk de waterpomp te vervangen. Anders kan je bij 150K weer alles losnemen.

Verder zijn er diverse die problemen hebben met melding vanuit EGR vervuling. (Is in de software anders te programmeren)

In Spanje is er zat te rijden.

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Hallo Rene

Dank je voor je bericht en informatie. De clips zien er erg prettig uit en dat is niet enkel door het zonnetje.

We gaan deze winter een nog een uitstaande recall laten uitvoeren (airbags) en dan op ondezoek uit waar off road gereden kan/mag worden. 

Gr. Frank

bewerkt door FrankNL
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...