Spring naar bijdragen

Gezocht T 18 vierversnellings bak.


Ton09
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Hoi

Ik vind mn driebak niet lekker rijden, vooral in de bebouwde in de 2 de versnelling geeft dat net teveel toeren bij 50 km p uur en in de 3de komt hij toeren tekort.

Ik heb gelezen dat een 4 versn, T 18 een goede bak is die ook weer past op de de Dana 20 tussenbak, vandaar mijn keuze voor een T 18.

Maar ik sta altijd open voor goede voorstellen😊

bewerkt door Ton09
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een T18 is eigenlijk een 3bak met een lage 1ste versnelling, als je naar de ratio kijk zal je zien dat de 2de versnelling gelijk is aan de 1ste van je T14.

De T18 noemen ze ook wel een Granny van wegen de super lage 1ste versnelling, deze wordt vaak gebruikt voor Rock crawling.

Een optie is een T176 deze ligt in de versnellingen mooier bij elkaar, gemiddeld is elke versnelling +- 30 km/h verhoging.

 

Warner T14                                     Warner T18 Wide Ratio.                                   Tremac T176

1ste 3.10                                         1ste  6,23   (Close Ratio 4.02)                          1ste 3.52

2de 2.60                                         2de  3.09                                                           2de  2.27

3de 1.00                                         3de  1.69                                                            3de 1.46

                                                        4de 1.00                                                             4de 1.00

 

Als je de bandenmaat en de as overbrenging ( diff ratio ) weet kan ik de Km/h voor je uitrekenen.

Suc6 Ed

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei michel1972:

Past de T176 zomaar voor de Dana 20 zonder verdere aanpassingen?

De T18 is ook geleverd met een 4.02, 2.41, 1.41 en 1.0 overbrenging in de CJ5, CJ6 en CJ7 van 1972 t/m 1976 las ik.

Klopt, T176 is een Dana 300, maar de bouwmaat is wel een stuk korter dan een T18 en dat is zeker van belang bij een CJ5

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heren,

Dank voor deze info, ik ga hier mee verder.

Ik weet dat erbij NOVAK in de US verschillende  koppelingshuizen te koop zijn om de versnellingsbak aan de l6 i te monteren.

Eerst maar even kijken of er een goede bak te vinden is.

bewerkt door Ton09
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...