Spring naar bijdragen

Plots uitvallen van goed draaiende motor


Recommended Posts

Vandaag naar Rhoon gereden zonder problemen, onderweg valt plots de motor uit. Herstarten levert een hevig schokkende motor op en bij gas geven valt hij uit. Herstarten doet hij gelijk maar blijft schokken en komt niet op toeren. Bougies, kabels en rotor/verdeler zijn net 2 maanden geleden vervangen. Ook de bobine... Iemand een idee 💡..? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dag Andre, 

dat was bij mijn ZJ met 4.0 L ook het geval en daar bleek de krukassensor defect. ik kreeg er geen foutcodes eruit. Sensor werd vervolgens vervangen, maar dit bleek een generieke krukas sensor te zijn van een merk dat niet specifiek Jeep-gerelateerd was. Klachten bleef ik toen behouden.

Pas bij vervanging door de correcte krukas sensor (voorkeur Mopar) was probleem meteen opgelost.

succes

Sidney

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
Inmiddels bij Cherokeeparts.nl een nieuwe sensor aangeschaft en gemonteerd, geen verbetering. ik heb vonk op alle vier de pitten en bougies zijn nat van benzine maar aanslaan doet hij niet....af en toe wat ploffen en dat is het.... recent de verdeler uit elkaar gehaald en schoongemaakt....maar nog steeds wil hij niet aanslaan. Geen foutmeldingen of storingscode ....  iemand nog suggesties?
Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Ab:

Je hebt twee sensoren voor de ontsteking, eentje op de krukas en eentje op de nokkenas. Deze bepalen samen het ontstekingstijdstip. 

Verder, lucht en benzine. 

Stappenmotor goed, gasklephuis schoon luchtfilter enz? Brandstofdruk gecontroleerd?  Alles is schoon en werkte tot voor kort prima. Klopt het dat de 2e sensor in de ontsteking zelf zit? Volgens de video op YouTube zou hij hier in moeten zitten. Echter tot nu toe nog geen site gevonden waar deze te bestellen is... 👀 

IMG_20211104_105731.thumb.jpg.102f37b6131496816e361d26abaaa478.jpgIMG_20211104_105713.thumb.jpg.797324360a30dc836d5a52f4b3c4189e.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...
  • 2 months later...

Hallo SuperDre

Inmiddels lijk het probleem met het inhouden / schokken opgelost te zijn. Echt alle sensoren zijn vervangen, teveel om op te noemen. brandstofpomp, filter, Halcensor etc...

het probleem lijkt eindelijk verholpen na maanden zoeken.....we weten nog steeds niet wat het geweest kan zijn.....maar na de laatste 2 sensors te hebben vervangen, de zuurstof en Lambda sensor loopt de wagen na het afstellen van de ontsteking weer prima. wat een opluchting..... we stonden echt op het punt de wagen weg te gaan doen door de vele kosten en problemen de laatste 6 maanden. Het vertrouwen zal nog moeten terug komen, echter hebben we de eerste lange rit net gereden zonder een schok! ( 140KM schokvrij) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Keeping our fingers crossed zullen we dan maar zeggen.

Mijne staat al sinds februari bij gp service en ook alle sensoren zijn zowat vervangen en wil nog steeds niet starten, hij is nu aan het wachten tot er een computer gevonden kan worden want dat is het laatste wat hij zich kan bedenken, maarja die computer voor de cherokee 96 2.5 benzine is hier dus nergens te krijgen. Zelf heb ik er wel het gevoel dat het niet aan de computer ligt maar kan er zelf weinig aan doen, te weinig verstand van of hij ook alles wel nagekeken/nagelopen heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij was ik slaapdronken toen ik het laatste stuk schreef...wat erg. Even ter info, garage in Tiel heeft tot op heden ook niet meer aangegeven of de computer inmiddels gerepareerd is of niet. Hij is nog steeds niet uitgelezen. Ik hoop dat ze bij jou sneller zijn met de reparatie van de computer dan bij mij. Hebben ze de Weerstand van de sensoren  wel eens uitgelezen? heeft hij vonk ... bij sommige Cherokee modellen kunnen ze via het contact ook  foutcodes opsporen zonder computer. Op internet kun je een blad downloaden met daarop de manier en de codes die dan aangeven wat er niet goed is. Ik heb denk ik wel ergens die bladen  liggen..mocht je het nodig hebben, kan het je mailen.

Succes en hopelijk is hij snel weer draaiende... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Probeer je PCM eens even in een vergelijkbare 4 cil Cherokee of Wrangler van een mede Jeeper. Het is maar voor 1 minuut!

Natuurlijk leent niemand zijn PCM graag uit, maar de jouwe even proberen in een andere Jeep kan geen kwaad.

Ik heb het met een niet startende Jeep gelukkig ook eens gedaan, bleek dus niet de PCM......  dat scheelde veel centjes.

Succes, Siert. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Nou, vandaag eindelijk telefoontje gehad van GP Service, de auto werkt weer. Nieuwe computer vanuit de VS over laten komen (heeft heel wat weekjes geduurd) en nadat die er in gezet was zou die volgens Rik meteen hebben gestart. Ook lijkt de stroomlekkage nu op een relatief normaal niveau te zijn, 0,04.

Laten we hopen dat het dat nu echt is geweest. Vorige keer was het de benzineleiding en tank waar die ook dezelfde symptomen gaf, vrijdags toen opgehaald, weekend stil gestaan (was dat weekend in februari toen het veel enorm stormde) en maandag toen ik weg wilde rijden, nope, wilde niet starten.

So I'm keeping my fingers crossed..
En als dit echt lijkt opgelost gaan we eens kijken om het dak en motorkap een nieuwe laklaag te geven en het hemeltje te vervangen zodat die er weer uit ziet als nieuw, voor een Jeep 2.5 uit 1996 met bijna 5 ton (LPG) op de teller.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...