Spring naar bijdragen

Chrysler 8.25 powertrax no-slip test drive buitenland.


AK47
 Share

Recommended Posts

 

Ik heb een Powertrax no-slip locker dat ik in Alaska gebruikt. Voor ik hier in Nederland verhuisde heb ik het verwijderd want ik wist niet how it would perform op de stenen wegen en rond de rotondes. Afgelopen Juli heb ik de Powertrax no-slip locker voor de Chrysler 8.25 re-geinstallerd en toen ging ik voor 3.5 weeken op een camping roadtrip om te zien hoe het doet op de wegen hier.

Ik reisde via Duitsland, Poland, Lithuania, Latvia, Estonia, Finland, Sweden, Denmark, en terug naar Duitsland en hier in Drenthe.  De total distance was 4,445 miles (7.153 km) op snelwegen, secondary roads en unpaved forest roads and trails.  De start odometer was 207,095.1 miles (333.287 km). Eind odometer was 211,540.1 miles (340,441 km). Mijn odometer reads in miles.

Ik heb 225 gallons (966,7 liters) brandstof gebruikt. Nadat ik de motorolie changed bij 209,806 miles, was mijn kilometerstand 18 mpg.  Maar the average fuel consumption was 17 mpg (approximately 7 km/l).

Rijden met de auto locker is anders dan met open diff naturlijk.  Op de snelweg en straight roads is er geen verschil in handling.  Met zware regen zoals ik in Sweden tegenkwam, voelde ik dat de wegligging ook prima was; I expected some understeer maar ik moet avoid sudden acceleration or abrupt gear changes. It does throw the rear end suddenly to the left or right so I had to expect this sometimes. I drove mostly at 65 mph (approximately 100 kph).

Ik kampeerde in national forests en parken en op remote (afgelegen?) plekken waar het is toegestaan. Ik heb de 4wd maar twee keer gebruikt, eerst toen ik een kreek morst oversteken, en tweede toen ik een overstroomd (veel regen) en modderig veld moest oversteken.  Meestal reed ik gewoon over de stenen en takken of gebruikte ik de lier om een boom te trekken want het pad blokkeerde was.


De Powertrax no-slip locker gaf me een beetje meer confidence als ik naar afgelegen campings ging maar mischien het is niet per se nodig.  Het reizen over snelweg was normal. Op secondary roads, I tried to avoid plotselinge acceleratie om ondersteer tot minimum te beperken. Op dirt and gravel roads, voelde het ook als normal rijden. Er waren sometimes een luide klikken wanneer ik soms sharp turns moest maken in stadsstraten of parkeerplaatsen. These seem to be random to me. Hier in NL met veel rotondes en brick wegen waar ik woon, moest ik de manier waarop ik rijd opniew om onderstuur te minimaliseren. Or I can just remove it and go back to open diff, maar dat is meer werk.

Mijn setup is for overland travel, niet hard off-road. Ik zal de Powertrax no-slip locker in de tussentijd in de achteras houden want ik heb een plan vor komende jaren meer remote camping trips te maken. Ik heb geen geld voor een ARB locker dus ik zal zien hoeveel jaar dit ding nog meegaat. Ik denk dat dit is niet voor iedereen, maar dit is mijn compromise. Wat is jullie ervaring over lunchbox lockers om camping trips naar buitenland? Ik hoer dat Romania is een prachtige plek om te bezoeken.

DSCF2566small.thumb.jpg.b1994fcb43c40c4871790c7206b5b524.jpg

DSCF2571small.thumb.jpg.5c2906a3b84f9f64ec8c40cb538ef906.jpgDSCF2579small.thumb.jpg.7644ae20099617db909b8925cdfe284d.jpgDSC_0154small.thumb.jpg.cbe1ce1fd84bd0bba3ab162073cc86e2.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Ab changed the title to Chrysler 8.25 powertrax no-slip test drive buitenland.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...