Jump to content

Herrezen uit de stalling.. met weinig succes


XJ Jeep
 Share

Recommended Posts

Nog een praktische vraag. Ik heb last van stroom afname nadat ik mijn sleutel uit stuurslot haal..

Is dit een kwestie van stuurslot vervangen? Of zit er een stroomafsluiter bij de zekeringen in de unit in de bestuurderszijde onder dashboard die defect kan zijn? Ben niet 100% met die zekeringuinit.

Iemand ook ervaring mee?

Gr Serge

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 89
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Beste Jeepers .

Had lekker willen door sleutelen, maar helaas een zieke hond thuis. Leuke lieve Husky mix teef van ruim 10 jaar. Op internet gevonden met 7 maanden oud. Prachtige lieve hond. Al paar keer dierenarts deze week maar helaas stortte ze plotseling in. Donderdag na buik echo met slecht resultaat haar in moeten laten slapen. Vandaag naar crematorium en afscheid genomen samen met onze andere hond..

Komende week maar weer kijken als het weer het toelaat.

Gr Serge 

Link to comment
Share on other sites

Excuses als mijn berichten iemand kwetsen. Ik besef me ineens dat anderen hier misschien bewaar op kunnen hebben. Mijn wereld is niet zo groot meer en op dit Forum heb ik veel steun en leuke berichten ontvangen. 

Ik maak gewoon een zware week door thuis.

Hopend op jullie begrip hoor 

Serge

 

Link to comment
Share on other sites

Beste Jeepers 

Allemaal bedankt voor de lieve reacties! We missen onze meid maar weten ook dat het leven niet eindig is. We hebben een mooie urn staan met haar halsband en favoriete speeltjes... onze ander hond mist haar vreselijk maar life goes on.. we pakken de draad weer op en gaan ook snel weer verder sleutelen.. 

Jullie zijn toppers hoor.

Wep druk met werk ook maar ik ga snel weer posten op dit forum. 

Serge

😚

Link to comment
Share on other sites

Beste Jeepers 

Van het weekeind eindelijk weer even verder aan de Jeep. 

Even een  praktische vraag:

Ik ben toe aan nieuwe banden en wil er eigenlijk weer zo breed mogelijk onder monteren? Wat monteren jullie max. met een standaard XJ en toch geschikt voor APK?

Momenteel heb ik omgerekend 265 70 r15 onder. Maar werd afgekeurd op voor banden breedte. Zouden meer dan 3 cm uitsteken..

Mij is altijd gezegd dat BF Goodrich de beste keus is ondanks de prijs.. 

Zijn er andere of betere alternatieven? Ben een asfalt rijder maar zou ook wel eens een offroad dagen gaan proberen.

Gr Serge

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Beste Jeepers!

Even een update van mijn kant,

Brandstof vervangen. Incl filter. 

Terugslag klep voor brandstof geplaatst omdat de pomp geen druk vast hield. Werkt super.

Nieuwe thermostaatje erin. Die zat vast. Vloeistof al 2.keer gespoeld. Ga nogmaals spoelen en dan nieuwe koelvloeistof 

Verlichting problemen opgelost en klaar voor apk. 

Kachel thermostaat vervangen en kachel ventilator gangbaar gemaakt.

Nieuwe claxon.

Ruitenwisser bladen en armen vervangen. Ook de ruitenwisser vloeistof leidingen vervangen. 

Startmotor revisie gedaan.

Remmen rondom vervangen en voor gangbaar moeten maken. Vloeistof ververst.

Olie keerring krukas vervangen incl carterpan pakking. Nieuwe olie en filter.

Retour leiding automaat olie had klemgezeten tussen carter en vooras, was zo goed als dicht gedrukt. ZWARE klap gemaakt! Afsluiting opgelost. Morgen olie flushen en vervangen.

Vacuumleidingen allemaal nagelopen en vervangen, gefixt.

Deze week weer verder...

En liefst paar dikke BF GOODRICH bestellen.. zag ook dat Discovery Cooper pro sst ook goede en mooie banden zijn.. iemand ervaring of tips?

Wel nog steeds 1 zorgen plaatje... koelvloeistof en thermostaat koelen goed. Bij uitlezen netjes onder de 100 graden.. 

Mijn temperatuur klok op dashboard blijft wel tegen rood aanlopen. 

Maak me daar zorgen om en weet niet of verstandig is zo te gaan rijden.. iemand tips??

Gr en bedankt allemaal Serge

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Veel vooruitgang geboekt! Goed bezig!

Zoals eerder gemeld, je hebt twee sensoren in het koelvloeistof circuit, eentje voor de temp.meter in het dashbord, en eentje voor de electrische fan. Extern de temperatuur controleren geeft de grootste zekerheid, bv. met een infrarood warmte meter.

Belangrijk is dat de e-fan op tijd aanslaat, deze sensor zit aan de voorzijde van het blok. De dashboard temperatuurmeter is leuk, maar verder niet belangrijk voor het functioneren van de koeling. Deze kan ook om vele redenen afwijken, bv een slecht contact in de verbindingen onder het dashboard. Dat zal wel schemas in de FSM uitpluizen en doormeten van alle stekkers enz worden ben ik bang..... Al de weerstandswaarde van deze sensor met warm en koude motor gemeten? 

Link to comment
Share on other sites

Op 5/11/2021 om 10:25 PM zei XJ Jeep:

Beste Jeepers 

Van het weekeind eindelijk weer even verder aan de Jeep. 

Even een  praktische vraag:

Ik ben toe aan nieuwe banden en wil er eigenlijk weer zo breed mogelijk onder monteren? Wat monteren jullie max. met een standaard XJ en toch geschikt voor APK?

Momenteel heb ik omgerekend 265 70 r15 onder. Maar werd afgekeurd op voor banden breedte. Zouden meer dan 3 cm uitsteken..

Mij is altijd gezegd dat BF Goodrich de beste keus is ondanks de prijs.. 

Zijn er andere of betere alternatieven? Ben een asfalt rijder maar zou ook wel eens een offroad dagen gaan proberen.

Gr Serge

Ik heb er 31" wrangler duratracs onder liggen - maar ik heb m'n jeep wel 3,5"verhoogd.
Sowieso wel de tip om, wanneer je met meer profiel gaat rijden maar veel asfalt rijdt, om je banden regelmatig te wisselen (voor-achter; kruislings)

Link to comment
Share on other sites

18 uur geleden zei Ab:

Veel vooruitgang geboekt! Goed bezig!

Zoals eerder gemeld, je hebt twee sensoren in het koelvloeistof circuit, eentje voor de temp.meter in het dashbord, en eentje voor de electrische fan. Extern de temperatuur controleren geeft de grootste zekerheid, bv. met een infrarood warmte meter.

Belangrijk is dat de e-fan op tijd aanslaat, deze sensor zit aan de voorzijde van het blok. De dashboard temperatuurmeter is leuk, maar verder niet belangrijk voor het functioneren van de koeling. Deze kan ook om vele redenen afwijken, bv een slecht contact in de verbindingen onder het dashboard. Dat zal wel schemas in de FSM uitpluizen en doormeten van alle stekkers enz worden ben ik bang..... Al de weerstandswaarde van deze sensor met warm en koude motor gemeten? 

Hoi Ab.. bedankt voor je uitleg! Dit is best lastig probleem. Wil hem niet over verhitten en kapot rijden... ik draai mijn Jeep momenteel alleen stationair en zit met mijn Pa alles aan te kijken. Koelsysteem flink gespoeld. En lees hem tijdens draaien uit met Renix lezer. Thermostaat is vervangen ..

Koelsysteem doet het prima volgens de uitlezer... thermostaat gaat open, radiator wordt warm. En de temp sensor blijft netjes rond de 90 graden.. 

Maar nu een vraag.. ik heb de e-fan apart op 12 volt gezet. Die werkt gewoon. De Renix uitlezer geeft netjes 90 graden aan... de E-fan slaat dus ook nooit aan..

Mechanische fan draait wel natuurlijk...

De e fan slaat vast pas rond de 100 graden pas aan toch? 

Ik zal wel een intra rood meter gaan zoeken. 

Ja en die sensor in de kop naar dashboard klok maar gaan proberen door te meten..

zou jij in dit geval gaan rijden naar APK..?

bedankt he. 

Serge

 

Link to comment
Share on other sites

5 uur geleden zei DUC:

Ik heb er 31" wrangler duratracs onder liggen - maar ik heb m'n jeep wel 3,5"verhoogd.
Sowieso wel de tip om, wanneer je met meer profiel gaat rijden maar veel asfalt rijdt, om je banden regelmatig te wisselen (voor-achter; kruislings)

He bedank voor je tip! Wel een vraag..  voor en achter is te wisselen. Maar banden hebben een looprichting toch? Kruislings wisselen zoals vroeger gaat dan niet meer zonder van velg te laten de/monteren..

Gr Serge

Link to comment
Share on other sites

1 uur geleden zei XJ Jeep:

He bedank voor je tip! Wel een vraag..  voor en achter is te wisselen. Maar banden hebben een looprichting toch? Kruislings wisselen zoals vroeger gaat dan niet meer zonder van velg te laten de/monteren..

Gr Serge

De meeste banden hebben geen looprichting. Als jouw banden wel een looprichting hebben, dan moet dit op de band vermeld staan.

Link to comment
Share on other sites

Sensor voor de e-fan is eigenlijk gewoon een schakelaar, even de stekker eraf en doorlussen en je weet of de schakeling werkt. Bij de nieuwere modellen schakelt de fan gelijk aan als je de stekker er vanaf pakt, of dit bij jou ook is, geen idee, maar denk aan je vingers! 😉 

Het schakelmoment ligt bij 95 Gr. dacht ik.... Ook hier, meten is weten!

Werkt de fan goed, schakelt hij op de juiste temperatuur in, dan zou ik gewoon rijden. 

Link to comment
Share on other sites

Op 23/11/2021 om 8:47 PM zei Ab:

Sensor voor de e-fan is eigenlijk gewoon een schakelaar, even de stekker eraf en doorlussen en je weet of de schakeling werkt. Bij de nieuwere modellen schakelt de fan gelijk aan als je de stekker er vanaf pakt, of dit bij jou ook is, geen idee, maar denk aan je vingers! 😉 

Het schakelmoment ligt bij 95 Gr. dacht ik.... Ook hier, meten is weten!

Werkt de fan goed, schakelt hij op de juiste temperatuur in, dan zou ik gewoon rijden. 

Hoi Ab

Je bent een topper!

Dit weekeind kruipen we weer onder de Jeep en lus ik de stekker naar de sensor even door.. daar kom je nog prima bij.  Die sensor zelf zit ook nog op een rotplek trouwens he.. zo onder de spruitstukken maar ook boven de uitlaat.

Ga even kijken of de e fan direct aanslaat...  zonder mijn vingers ertussen!

Daarna maar verder met Ohmse waardes meten en uitzoeken.. voor dashboard klok. 

Het is wel een werk hoor allemaal als leek.. gelukkig heb ik er met Pa veel plezier in en brengt de Jeep ons weer lekker bij elkaar. Ook veel waard voor mij!

Nog een keer koelkanalen spoelen en eindelijk koelvloeistof erin.. de vorst komt er al weer aan!

Heb al tijden lekkage aan de voorruit naar mijn dashboard kastje.. ook zo'n vervelend euvel.. maargoed. Hoort er allemaal bij.. bekend gebrek volgens mij. Afkitten en herstellen. Moet lukken.

Na het weekeind weer een update.

Tot snel Jeepers.. allemaal succes ook.

Gr Serge

 

 

Link to comment
Share on other sites

Beste Jeepers.

Gisteren nog even aan de Jeep gesleuteld. Helaas heb ik weer een probleem met starten..

Zonder start spray slaat de Jeep niet meer aan.

Zodra hij loopt, na start spray, draait hij netjes rond en loopt naar de 900RPM.

Bij het geven van wat gas neigt hij direct naar uitslaan.

Als ik geen gas geef valt hij na korte tijd vanzelf uit.

Lijkt allemaal op het probleem dat juist verholpen was.. brandstof toevoer.

Bij uitlezen krijg ik alleen meldingen:

Low idle...

No injector 12v.. 

Kan iemand mij op weg helpen? Want ik en pa worden er een beetje moedeloos van.. Ik ga weer brandstof druk meter lenen ieder geval.

Alvast bedankt, gr Serge

 

Link to comment
Share on other sites

2 uur geleden zei REAL STRANGLER:

Pas op, geen Chinees, maar een Bosch!

Succes, Siert 

Hoi Siert.

Bedankt.voor je snelle reactie.. Ik kan zo snel geen Bosch pomp vinden op het internet.

Ook jeepparts geeft geen merk op.

Link to comment
Share on other sites

  • Ab locked this topic
Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share




×
×
  • Create New...