Spring naar bijdragen

Nieuw op het forum


XJ Jeep
 Share

Recommended Posts

Hallo.. na veel lezen ook maar aangemeld als lid... ben al 12 jaren in bezit van een XJ. Na 10 jaar schorsing mijn Cherokee uit de opslag gehad nadat mijn Vito Camper total loss is gereden op een parkeerplaats.. 😥.. bezig op mijn Cherokee klaar te maken voor de APK.. helaas nu op de aanleggen naar de garage moeten brengen.. na een proefrit start en loopt hij ineens erg slecht.. had graag anders op het Forum aangemeld.. gr aan de andere liefhebbers van Jeep

20210910_102844.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei XJ Jeep:

Gasklephuis eraf en reinigen direct? Nog een vraag. Mijn Cherokee is niet uit te lezen op storingen toch?

Reinigen kan geen kwaad. Jawel, met OBD1 moet dat lukken, zijn oude systemen. Sommige bouwjaren kun je ook met de sleutel methode uitlezen, aan de hand van het aantal keren knipperen van het check engine lampje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei Masis:

Reinigen kan geen kwaad. Jawel, met OBD1 moet dat lukken, zijn oude systemen. Sommige bouwjaren kun je ook met de sleutel methode uitlezen, aan de hand van het aantal keren knipperen van het check engine lampje.

Beste Masis. Ik kreeg een reactie van je op mijn topic.. ben hier nieuw dus dacht misschien maar direct bericht sturen.. ik vroeg.me dus af of ik mijn XJ (84-90) uit kon lezen. Je vertelde over obd1... ik krijg nu reactie van anderen dat er oud Remix systeem inzit dat.niet uit te lezen is.. ook heb ik geen Check engine lampje in mijn Cherokee... Heb ook geen elektrische sleutel... 

Kun jij me verder adviseren? Ik kom er nu niet uit of mijn XJ wel of geen fouten opslaat en uit te lezen is.

Alvast bedankt Serge

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Green bear:

Op FB 4x4 offroad onderdelen hoekje word een Renix uitlezer aangeboden door ene Dennis Meijers, ik weet niet of je daar wat aan heb.

 

Suc6 Ed 

Hoi Ed 

Bedankt voor je reactie. Helaas heb ik geen FB ... weet dus niet hoe ik met hem in contact kan komen. maar er zijn dus wel remix uitlezers op de markt? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het heeft niet zoveel zin om zo een OBD 1 uitlezer te kopen. Verwacht niet dat die je exact gaat vertellen wat er schort aan je Jeep.

Zoals Masis al zei, onderhoudsbeurt,  vooral van de ontsteking, nieuwe krukasopnemer en verse benzine dan komt het vast goed.

Succes, Siert. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de reactie

Mijn Jeep staat bij een garage op aanrader van een kennis. Ik merk nu dat ze weinig weten van de oude Cherokees. Ik ga hem daar weghalen en zelf wel weer verder. Ik leer graag sleutelen. Benzine en ontsteking doe ik met een monteur samen. Ook direct vloeistoffen etc. complete remmen rondom en oliekkeerring krukas bakzijde. Ik bestel wel direct een CPS, die bedoel je volgens mij, bij jeeppart.

Bedankt voor de adviezen. 👍

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei XJ Jeep:

Is er op dit forum een overzicht van het vacuuumsysteem zodat ik deze na kan lopen? 


Tof dat je zelf gaat sleutelen.

Op de pagina XJJEEPS.COM kun je verschillende documenten vinden. 

Het boek Haynes Repair Manual kun je overslaan. Daar staat niets over het vacuüm systeem in.

bewerkt door Kapt. Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei Kapt. Bob:


Tof dat je zelf gaat sleutelen.

Op de pagina XJJEEPS.COM kun je verschillende documenten vinden. 

Het boek Haynes Repair Manual kun je overslaan. Daar staat niets over het vacuüm systeem in.

Top! Bedankt weer... ja zelf sleutelen en leren is toch prachtig! Zeker met zo'n Forum als deze. Ik blijf posten en vragen voorlopig. 👍

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Op 13/9/2021 om 10:22 PM zei XJ Jeep:

Top! Bedankt weer... ja zelf sleutelen en leren is toch prachtig! Zeker met zo'n Forum als deze. Ik blijf posten en vragen voorlopig. 👍

Beste Mede Jeepers... bedankt voor de berichtjes en informatie.. via een collega toch een monteur gevonden die mij wilde helpen mijn Jeep na te lopen en repareren. Ik wordt net gebeld met het nieuws dat hij te weinig tijd heeft en teveel tegenkomt bij mijn Jeep.. koelsysteem bouwt druk op uit de motor.. hij loopt wel weer maar valt ook nog steeds uit als ik hem in drive zet... maar stoort volgens mij op lage toeren vooral uit het vacuuumsysteem 

Ik heb toch maar een uitleesapparaat gekocht en wilde nu lekker aan de slag maar helemaal zonder monteur is me dit gewoon teveel. Ik kan voor 60 euro de kop laten vlakken maar ik ga zo'n klus verder niet zelf redden.

Is er iemand die mij zou kunnen helpen met advies kennis of die in overleg de klus aandurft. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...