Spring naar bijdragen

CJ-7 experts gezocht


Maxcj7
 Share

Recommended Posts

Goedendag heren/dames,

Onlangs een prima CJ7 gekocht uit 1985 met een chevy 8 cilinder. Gaaf om te rijden en om te zien. Nu wil ik er eens even door een kenner naar laten kijken wat er nog verbeterd kan worden aan het blok, de aandrijving en de wielophanging. Ook zoek ik een adres voor regelmatig onderhoud en het realiseren van deze verbouwingen.

Omdat ik niet zomaar elke beunhaas aan de auto wil hebben sleutelen, wie kent er een top adres met kennis en kunde? Ik woon in het oosten van Nederland.

Verder ben ik op zoek naar velgen en banden 33x12.50r15 die niet het geluid maken alsof ik op Schiphol sta.

 

Groet Max

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi ab,

Dit beestje. Er is wel het nodige aan gedaan al ooit. Ik zou graag willen weten wat precies. Wat de huidige staat van onderhoud is etc. Het was nogal een soort van nu of nooit deal en had de wagen al 5 jaar op het oog. Nu rustig touren op mooie dagen en een goed plan maken voor in de winter.

 

 

Screenshot_20210719-172029_WhatsApp.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze Jeep heb ik wel eens zien rijden jaren geleden. Komt bij mij uit de buurt. Volgens mij is er de afgelopen jaren nauwelijks tot niet meer mee gereden.

Wat mankeert er nu aan naar jou idee, waarom je het e.e.a. wilt aanpassen?

Ik ken de historie verder niet van deze CJ.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Robin,

 

Hij komt uit omgeving Nijbroek. Stond daar bij een oom van mijn vriendin. Het is niet perse dat er iets aan mankeert qua specs. Onderhoud is er niet veel aan gedaan, gezien de KM die ermee gereden is ook niet perse noodzakelijk. Ik zou graag een 0-lijn hebben zeg maar. Wat is de huidige staat en hoe maak ik het beter. Het spuitwerk bijvoorbeeld zou ik graag laten doen. Echter, als toch de hele carrosserie er af gaat, waarom dan niet meteen de rest ook goed doen om dubbel werk te voorkomen. Wat die 'rest' precies is, daar wil ik graag de mening van een expert over. Iemand die ervaring heeft met V8 motoren, de transmissie van de CJ etc.

Ik zou er zelf graag mee gaan off-roaden. een ander bumperpakket met lier is geen overbodige luxe. De ophanging en de vering zijn wellicht ook het nakijken/upgraden waard. Zo heb ik genoeg zaken die ik in de loop der tijd (lees tussen nu en een jaar) wil bekijken en overwegen om uiteindelijk tot een zeer knap CJtje te komen waar ik mee uit de voeten kan zowel op de weg als off-road.

Ik heb de tip van ab opgeslagen en ga er zeker binnenkort een langs. Mocht jij nog wat hebben in de regio achterhoek, ik hoor het graag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...