Spring naar bijdragen

Controle paneel kachel/airco Rubicon JK 2013


Recommended Posts

Sinds vorig jaar augustus rijd ik een Jeep Wrangler Unlimited Rubicon 2,8 diesel.

Nu al enige weken heb ik last van de kachel, die overigens snel warm wordt. Heb de temp.knop meestal op 18 gr. staan. Maar na het starten van de auto, is de kachel nagenoeg snel op temperatuur. Ik draai de knop meestal dan naar rond de 16 gr.

Op een bepaald moment (is de laatste tijd) beslaat mijn voorraam, en staat opeens de airco erbij te draaien terwijl deze uitstaat. De lucht wordt dan heel koud welke op het voorraam komt, en daardoor beslaat. Ik moet de warmte regeling knop dan helemaal naar het uiterste draaien wil de warme lucht weer terug komen. Daarna zet ik de kachelstand weer op 18 gr. Dan blijft ie even zo staan en dan gebeurt weer precies hetzelfde. Iemand idee wat dat zou kunnen zijn?

Graag hoor ik van jullie.

 

Gr. Herman

1896133332_Screenshot2021-08-30at09_59_13.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Bij mijn JK uit 2007 is dit ook zo. Als je de luchtstroom op de voorruit laat blazen, loopt dit automatisch via de airco. (heel irritant soms)
Dit had ik in het verleden ook met m'n Voyager en Dodge Ram, volgens mijn monteur van destijds is dit standaard bij 'alle' modellen uit de Chrysler-groep.
Nu weet ik niet of dit nog steeds zo is bij huidige Wrangler uitvoeringen, want de mijne is een US-import.

Zie dat bovenstaande reactie ervaring heeft met Wrangler uit 2014, die zou hetzelfde moeten werken als de jouwe uit 2013.  (rond 2012 is het dashboard aangepast bij de JK)
Je zou ook eens een Jeep dealer kunnen opbellen, die weten dit soort 'zaken' wel. 

Succes en groet Roo  😎
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...