Spring naar bijdragen

Kabel t.b.v. radio


Recommended Posts

Hi! 

Momenteel zit er in mijn WJ de bovenste (vintage) radio. Ik wil deze vervangen door de RB3. Kabels matchen niet elkaar. 

Weet iemand welk verloopje ik moet kopen hiervoor? Wellicht met een linkje erbij. Hopelijk is er iemand met het verlossende antwoord 😉

oud.jpeg

nieuwer.png

bewerkt door OneFERI
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je bent op zoek naar een ISO adapter. 

Afhankelijk van het bouwjaar en type heeft Jeep verschillende stekkers toegepast. Jouw originele radio heeft denk ik een grijze en een zwarte stekker. 

Op bijvoorbeeld deze website kun je de juiste adapter kabel vinden en bestellen.

Succes met inbouwen.

 

bewerkt door Kapt. Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Kapt. Bob:

Je bent op zoek naar een ISO adapter. 

Afhankelijk van het bouwjaar en type heeft Jeep verschillende stekkers toegepast. Jouw originele radio heeft denk ik een grijze en een zwarte stekker. 

Op bijvoorbeeld deze website kun je de juiste adapter kabel vinden en bestellen.

Succes met inbouwen.

 

Thanks, Bob. Meteen maar besteld ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat stekkertje van hierboven niet gaat werken. De RB3 werkt namelijk niet op een ISO aansluiting (ISO is een universele aansluiting) maar gewoon op een originele aansluiting van de wagen.

De RB3 kwam na 2002 op de markt, rond 2000/2001 zijn de stekkers ook vernieuwd. Je hebt deze adapter nodig: https://www.ebay.com/itm/303516045729?fits=Make%3AChrysler&epid=1235696842&hash=item46aaf751a1:g:x9kAAOSwux5YUAxY

Wat je anders kunt doen is een stekker uit een demontage voertuig pakken (dat zijn er veel, PT Cruiser, Voyager etc hebben allemaal dezelfde stekker). Als je liever niet wilt knippen in je originele kabelboom, kun je de ISO stekker van het linkje van Bob hierboven gebruiken en daarin knippen en verbinden met de stekker uit sloopauto. Dan blijft de kabelboom van de auto zelf netjes.
 

Maar waarom zo graag een RB3? Voor navigatie is het waardeloos, sterk verouderd, geen mapnavigatie (alleen pijltjes), laatste update van de kaarten is van 2011. Zal wel wat netter in het dashboard staan.

bewerkt door Masis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...