Spring naar bijdragen

Waterige vloeistof druppelt uit frame rechts voor (XJ99 4.0)


Patz
 Share

Recommended Posts

Gek dingetje: Waterige vloeistof druppelt uit frame rechts voor. Door de plek - onder de radiator- moest ik gelijk denken aan een lekkende radiator. Gek genoeg lijkt de vloeistof op water (geen kleur/plakt niet/vlek op straat verdwijnt) en voelt koud aan, zelfs als de motor flink heeft gelopen. Soms druppelt het flink, soms een lange tijd helemaal niet (als in maanden). Hoeveelheid koelvloeistof lijkt ook niet te dalen. Lijkt mij ook geen condenswater van de airco, die laat meestal een bescheiden condensvlek achter onder de airco. Ik kan niet goed zien waar het precies vandaan komt zonder dingen los te schroeven of h'm op de brug te zetten. Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn? Dank weer voor het meedenken! Patz.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Patz!

Ik denk dat het toch airco condens is. Daar voorin lopen ook leidingen naar de automaat koeler, maar dat is rode olie en blijft liggen en vlekken. Koelvloeistof laat vaak ook een vlek achter, ruikt zoet en is roze. Aan de voorkant bij de radiator zit de airco condensor, met de leidingen daar naar toe, dus dat zou het goed kunnen verklaren. Airco condens is ook altijd koud, ook al is de wagen warm.

Verder alles naar wens met de XJ? 😁

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei Masis:

Dag Patz!

Ik denk dat het toch airco condens is. Daar voorin lopen ook leidingen naar de automaat koeler, maar dat is rode olie en blijft liggen en vlekken. Koelvloeistof laat vaak ook een vlek achter, ruikt zoet en is roze. Aan de voorkant bij de radiator zit de airco condensor, met de leidingen daar naar toe, dus dat zou het goed kunnen verklaren. Airco condens is ook altijd koud, ook al is de wagen warm.

Verder alles naar wens met de XJ? 😁

Hi Masis! Ja, ik denk het haast ook inderdaad (en betekend ook dat er niets aan de hand is). Wel opmerkelijk omdat ik de airco niet aan had staan (wel gewoon climate op instroom koele lucht), maar begrijp inmiddels dat de airco ook aan staat om de instroom van de lucht droog te houden? Ik ben nog nooit zo blij met een auto geweest dan met de XJ, inclusief wat technische avonturen. Maar dat hoort er een beetje bij :-).

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...