Spring naar bijdragen

Import Cherokee XJ Frankrijk


Md65
 Share

Recommended Posts

Hallo, ik ben hier nieuw en heb een wellicht wat vreemde vraag... wij wonen in Frankrijk en hebben een Cherokee XJ '99 op het oog in NL voor aankoop en import naar FR. Betreffende auto staat weliswaar sinds 13 jaar op NL kenteken maar komt oorspronkelijk uit Canada. Om de auto in FR te importeren is een CVO nodig. Die kunnen we op de auto krijgen maar het betreft een gedeeltelijke CVO. Dat betekent dat de auto wellicht een aanpassing behoeft om toegelaten te worden en dus om een kentekenbewijs te ontvangen in FR. Om financiële teleurstelling te voorkomen zou het op voorhand prettig zijn te weten wat er afwijkend kan zijn aan deze auto tov het Europese model. Heeft iemand een soortgelijke ervaring of is het bekend wat de verschillen mogelijk kunnen zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Ik heb een xj uit 1996 en deze komt uit virginia usa. voor zo ver ik weet is het enige veschil wat ik heb de km teller, deze geeft mijlen aan en de richtingaanwijzers werken iets anders en zijn wit aan de voorkant. de garage waar ik mijn auto laat keuren doet niet moeilijk over mijn knipperlichten maar bij een andere garage heb ik er wel eens comentaar over gehad. bij mij zaten er ook sealed beams in, deze gaven geen goed lichtbeeld dus die heb ik vervangen voor europese lampen. dit was tientjes werk.

gr. John

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor je reactie John. Inmiddels weten we dat import in FR met gedeeltelijke CVO een lange adem gaat vergen. De keuringskosten kunnen ook erg oplopen. We hebben daarom besloten de auto welke we op het oog hadden te laten schieten en op zoek te gaan naar een model waarop we een volledige homologatie verklaring kunnen krijgen. De zoektocht naar een mooie en goede Cherokee is weer hervat 🙂 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...