Spring naar bijdragen

LED achterlichten op Wrangler TJ en YJ installeren.


REAL STRANGLER
 Share

Recommended Posts

Jeepers vinden LED achterlichten vaak mooi maar de meeste die verkocht worden door Ali zijn gemaakt voor de Amerikaanse uitvoeringen met gecombineerde achter richtingaanwijzers en remlichten.

Het aansluiten is dan wat lastig, zeker als je een aanhanger stopcontact hebt en een derde remlicht. Maar....het kan wel.

Natuurlijk heb je niet alleen 2 achterlichten nodig maar ook een LED knipperrelais.  Let op, de aansluitingen van het 3 polig Jeep knipperrelais zijn anders dan de meeste Euro en Japanse bakken.   Rose is knipper signaal, zwart is grond en rood/wit is input.

Monteer de 2 achterlichten,  maar laat de 2 remlichtdraden los, netjes krimpkous of tape erom. Kleur is wit/ beige.

Demonteer de 2 zwarte plastic kapjes achter het stuur om de kolom, dan zie je dit plus het stuur natuurlijk...  foto1.   Bovenop zit de richting aanwijzer steker, op aansluiting 2 monteer je een nieuwe draad, zie foto 2. Die draad voer je dan langs de stuurkolom richting de remlichtschakelaar boven het rempedaal. Daar maak je een verbinding met de wit/ beige draad. Deze draad zorgt er dan voor dat het remsignaal ook naar de richting aanwijzer schakelaar gaat en die laat dan de gecombineerde rem/ richting lampen branden. Zie foto 3.

 

Je 2 groene verklikker lichtjes blijven het gewoon doen, net zoals het derde remlicht en de aanhanger verlichting.

Succes, Siert. 

 

Screenshot_20210705-204458_Word.jpg

Screenshot_20210705-205907_Word.jpg

Screenshot_20210705-205258_Word.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Waar ik nu wel tegen aan loop is dat mijn rem licht-zekering van 20A er telkens uit klapt.

mijn rem verlichting is nu opgebouwd uit de us-style led achterlichten, het standaard 3e remlicht met een gloeilampje en ik had al een led ring in mijn reserve wiel zitten.

Moet ik nu een zwaardere zekering plaatsen of zit er er ergens anders een probleem.

Ik heb de beol aan gesloten exact zoals boven beschreven staat. alleen het relais heb ik anders gedaan.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 weeks later...
Op 14/8/2021 om 5:49 PM zei Rodapro:

Waar ik nu wel tegen aan loop is dat mijn rem licht-zekering van 20A er telkens uit klapt.

mijn rem verlichting is nu opgebouwd uit de us-style led achterlichten, het standaard 3e remlicht met een gloeilampje en ik had al een led ring in mijn reserve wiel zitten.

Moet ik nu een zwaardere zekering plaatsen of zit er er ergens anders een probleem.

Ik heb de beol aan gesloten exact zoals boven beschreven staat. alleen het relais heb ik anders gedaan.

 

Probleem bleek uiteindelijk in een rotte aanhanger-contactdoos te zitten.😔

Deze heb ik nu buiten helemaal weg gehaald en naar binnen in de Jeep verplaatst.

Heb ik er geen last meer van tijdens terrein rijden en het hangt nu ook droog.

Verlichting werkt nu naar behoren volgens de aansluit schema's van deze toppic.  😃

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...